شناسهٔ خبر: 5153 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمیدرضا شهرکی ثانوی در گزارشی از برنامه‌های نوروزی اعلام کرد:

تهرانی‌ها به صورت اینترنتی ۴۰ هزار و ۶۰۰ صندلی اتوبوس برای سفرهای نوروزی خریدند/ ۳ مسیر پرتقاضا در نوروز

حمیدرضا شهرکی ثانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران درباره میزان فروش بلیت اتوبوس از مبدا تهران گفت: تا پایان روز یکشنبه ۱۶ اسفندماه که پیش‌فروش غیرحضوری به صورت مستقل انجام می‌شد بلیت ۴۰ هزار و ۶۰۰ صندلی فروخته شد.

حمیدرضا شهرکی ثانوی در گفتگو خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که افزایش اقدامات نظارتی از نخستین برنامه‌هایی است که در راستای پاسخگویی به درخواست‌ها و شکایات متقاضیان در ایام نوروز (۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین) انجام شد، گفت: بر این اساس تیم‌هایی برای بازدید و بررسی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، مراکز معاینه فنی، امداد خودرو و عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها تشکیل شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران ادامه داد: برگزاری جلسات هماهنگی با مدیران مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی، برگزاری گردهمایی مدیران فنی شرکت‌ها، رانندگان و متصدیان فروش با هدف تاکید و توصیه بر موارد ایمنی، کنترل چک لیست سلامت ناوگان، مانور امداد خودروها در هفته آینده، گردهمایی برای کنترل پاسپورت، ویزا و مجوزهای تردد اتباع خارجی، برگزاری جلسات با مجموعه شرکت‌ها، صنف، پایانه شهرداری‌ها و شورای حمل و نقل، دریافت ابلاغیه‌های ستاد تسهیلات سفر، هماهنگی و عقد قرارداد با عامل بیرونی در راستای نظرسنجی در ایام نوروزی به روش مصاحبه (علاوه بر نظرسنجی هرساله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت‌های حمل و نقل مسافر)، بررسی و مرور تجهیزات ITS، افزایش ترددشمارها، پیش بینی طرح عملیاتی برای عوارض تهران- قم در راستای افزایش تعداد لاین ETC بهره‌مندی از دوربین‌های کنترل سرعت از اقداماتی است که برای سفرهای نوروزی انجام شده است.

وی درباره اقداماتی که در ایام سفر نوروزی انجام می‌شود، ادامه داد: پیش‌بینی تیم‌هایی به صورت کنترل دروازه‌ای، گشت‌های جاده‌ای، گشت‌های مشترک با پلیس راه و سازمان صنعت، معدن، تجارت و تعزیرات، استفاده از ۱۰۰ نفر نیروی نظارتی از اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران در بخش‌های ایمنی، فعالیت تیم نظارت در بحث حمل و نقل بین‌المللی، سطح ارائه خدمات، دریافت و رسیدگی به شکایات، پشتیبانی سیستم‌های حمل و نقل و هماهنگی با سازمان راهداری، مراکز دانشگاهی، آموزشی٬ نظامی، راهیان نور، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی،‌ مجموعه سازمان میراث گردشگری به عنوان دبیرخانه ستاد حمل و نقل و دستگاه‌های مرتبط از جمله این اقدامات به شمار می آید.

فروش اینترنتی ۴۰ هزار و ۶۰۰ صندلی اتوبوس برای سفرهای نوروزی از مبدا تهران

وی با بیان این‌که از روز ۱۰ اسفندماه پیش‌فروش غیرحضوری بلیت اتوبوس‌ها آغاز شد و طی این مدت تیمی مسئولیت بررسی و بازدید سایت‌ها را بر عهده داشت گفت: تا پایان روز یکشنبه ۱۶ اسفندماه که پیش‌فروش غیرحضوری به صورت مستقل انجام می‌شد بلیت ۴۰ هزار و ۶۰۰ صندلی فروخته شد. ۶۵ درصد تقاضای خرید بلیت مربوط به روزهای سه‌شنبه ۲۶ تا پنجشنبه ۲۸ اسفند گزارش شد و روز ۲۸ اسفند با ۲۴ درصد بالاترین تقاضا را داشت.

اصفهان با ۵۵ درصد تقاضا بیشترین میزان فروش بلیت را داشت

شهرکی ثانوی ادامه داد: در تقسیم‌بندی مسیرها اصفهان با ۵۵ درصد، استان شیراز با ۲۵ درصد و مشهد با ۱۵ درصد بیشترین میزان تقاضای بلیت را داشته است. از روز ۱۷ اسفند توامان بلیت‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری به فروش می‌رسد.

مدیر اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران با بیان این‌که در سال گذشته یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر مسافر از تهران در ایام نوروز با ۷۲ هزار و ۲۸۳ دستگاه سرویس اتوبوس، مینی بوس و سواری جابه‌جا شدند، اظهار کرد: برای نوروز سال جاری ۱۰ درصد افزایش پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در متوسط سالانه روزانه ۱۹۰۰ سرویس اتوبوس و ۶۰۰ سرویس سواری از پایانه غرب تردد دارند.

جدول تردد خودروهای مسافری اعم از اتوبوس و سواری از پایانه‌های تهران

پایانه

نوع خودرو

سرویس روزانه- متوسط سالانه

غرب

اتوبوس

۱۹۰۰

سواری

۶۰۰

جنوب

اتوبوس

۸۰۰

سواری

۱۲۰

بیهقی

اتوبوس

۲۵۰

سواری

۱۰۰

شرق

اتوبوس

۲۲۰

سواری

۳۵۰

مینی‌بوس

۵۰

شهرکی ثانوی با بیان این‌که در صورتی که مسافران شکایاتی داشته باشند می‌توانند به سامانه ۸۸۹۰۷۰۰۳ ارتباط بگیرند، اظهار کرد: همچنین مسافران می‌توانند برای ارائه شکایان خود در پایانه‌ غرب با شماره ۴۴۶۵۸۸۹۲، پایانه جنوب با شماره‌های ۵۵۱۸۵۴۶۵ و ۵۵۱۸۵۴۶۳، در پایانه بیهقی با شماره ۸۸۵۰۶۶۰۲ و در پایانه شرق با شماره ۷۷۸۶۵۹۷۹ تماس گرفته یا از طریق پست الکترونیک Tehran@ tto.ir شکایات خود را اعلام کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران برای اجرای سفرهای نوروزی راهیان نور چه هماهنگی‌هایی انجام شده است، گفت: همه ساله بحث راهیان نور در ایام تعطیلات نوروزی انجام می‌شود که شامل اردوی‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و عمومی است. امسال این اداره درخواست کرد تا اعزام‌های راهیان نور زودتر انجام شود که این اتفاق رخ داد و سفرهای نوروزی راهیان نور از ۵ اسفند آغاز شد. به این ترتیب بخشی از ناوگان حمل و نقل درگیر این مسئله است./

نظر شما