شناسهٔ خبر: 51540 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جشن استقبال از بهار ۹۷ در محلات هدف بازآفرینی بیرجند

مراسم جشنواره استقبال از بهار ۹۷ در شهر بیرجند با استقبال پرشور دانش آموزان و مردم محلی در محله هدف بازآفرینی هفده شهریور بیرجند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، جواد صمصامی رییس اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعلام کرد: در این مراسم، بالغ بر ۱۰۰نفر از دانش آموزان محلی مشارکت کرده و علاوه بر برگزاری جشن نوروزی ۹۷، سنت‌های بومی محله خود را احیا کردند.

رییس اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در این مراسم، سبزه آرایی‌های هنرمندانه دانش آموزان شرکت کننده، توسط کمیته داوران بررسی شده و به تمام این عزیزان بر اساس کاربرد اصول بومی و محلی و زیبایی در سبزه آرایی، جوایز نفیسی اهدا شد.

وی گفت: هدف اصلی نهاد بازآفرینی در برگزاری این جشنواره، دمیدن روح تازگی و نوشدن در محله با الگوگیری از بهار طبیعت و به ارمغان آوردن بهجت و شادی و رفع خمودگی‌ها از دل مردم محله است.

صمصامی افزود: شایان ذکر است این نهاد با توجه به اهمیت جشن باستانی نوروز و جايگاه ویژه آن در فرهنگ ایرانی- اسلامي و تأکید این آئین بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی، ترویج و تحکیم روابط انسانی و نوع‌دوستی، اهمیت به محیط‌زیست و ... در نظر داشته تا در راستای این اهداف و معرفی زیر فرهنگ‌های نوروز، در چارچوب توانمندی‌ها و امکانات خود نسبت به تهیه برنامه‌ ای برای گرامیداشت و ترویج فرهنگ نوروز و استقبال از بهار اقدام نماید.

وی بیان کرد: در همین راستا مراسم مذکور که با حضور پرشور حدود ۲۰۰ نفر از مردم محلی و با تشریف فرمایی میهمانانی ویژه از فرمانداری، استانداری و نهادهای دیگر همراه بود، در زمین ورزشی رضوی محله هفده شهریور بیرجند برگزار گردید. 

رییس اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یادآور شد: بدینوسیله  از همکاری و مساعدت دستگاه ها و نهاد های مشارکت کننده از جمله شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی، نهاد توسعه محلی هفده شهریور، اداره کل استاندارد خراسان جنوبی، اداره آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی، موسسه خیریه حضرت رسول الله (ص) بیرجند، مدیریت دبستان ۱۷ شهریور بیرجند و دبستان اروند رود وذسایرین تقدیر و تشکر بعمل می آید.

نظر شما