شناسهٔ خبر: 51541 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پرهیزکاری مطرح کرد؛

افزايش پروازها، اولويت فرودگاه اروميه در سال ۹۷ است/ اتمام پروژه بهسازی اساسی ترمینال داخلی در اوایل سال

کمال پرهیزکاری مديرکل فرودگاه‎های استان آذربايجان غربی اولويت اين اداره کل برای سال ۹۷ را افزايش پروازهای برنامه‎ای در فرودگاه‎های اروميه و خوی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، کمال پرهیزکاری با بیان این موضوع گفت: اولویت ما برای سال جدید افزایش پروازهای برنامه‎ای و مقاصد پروازی است و برای همین هم با شرکت‎های هواپیمایی و آژانسهای چارترکننده در حال مذاکره هستیم.

وی افزود: با وجودی که شرکت هواپیمایی آتا در فرودگاه ارومیه یک هواپیمای "شب خواب" دارد اما قصد داریم این فرودگاه را به بیس پروازی یکی از شرکت‎های هواپیمایی تبدیل کنیم که بخش خصوصی و استانداری پیگیر آن هستند و اگر این اتفاق بیفتد، جهشی در تعداد پروازها و مقاصد پروازی در فرودگاه ارومیه رخ می‎دهد.

پرهیزکاری درباره دیگر طرح‎های فرودگاه ارومیه گفت: یکی از طرح‎هایی که پیگیر آن هستیم، اجرای پروژه مطالعه و طراحی ترمینال خارجی جدید در فرودگاه ارومیه است که امیدواریم با تصویب اعتبار آن در شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در سال ۹۷ آغاز شود.

وی ادامه داد: پیش‎بینی می‎شود اوایل سال ۹۷ نیز پروژه بهسازی اساسی ترمینال داخلی این فرودگاه که از سال ۹۴ آغاز شده است، به اتمام برسد. این پروژه در انتهای راه است و اکنون در مرحله مناقصه و تعیین پیمانکار ساخت و نصب پله برقی و آسانسور قرار دارد.

مدیرکل فرودگاه‎های استان آذربایجان غربی درباره عملکرد فرودگاه ارومیه در سال ۹۶ نیز گفت: آماری که مربوط به ۱۰ ماهه سال ۹۶ است، نشان می‎دهد که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ در نشست و برخاست هواپیما ۸ درصد، در اعزام و پذیرش مسافران ۱۵.۵ درصد و در ارسال و پذیرش بار نیز ۱۵.۵ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: در این سال پروژه محوطه‎سازی شامل بهسازی پیاده‎روها و تعویض جدول‎های حاشیه گذرها و ساخت ۴۰ پارکینگ سرپوشیده تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‎اند و برای ۱۰ درصد باقی مانده با توجه به اتمام اعتبار و زمان پروژه، مناقصه‎ای در حال برگزاری است تا پس از تعیین پیمانکار، ادامه کار در سال ۹۷ انجام شود. همچنین در اواخر این سال دوربین‎های مدار بسته‎ای برای افزایش امنیت با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی نصب شدند.

مدیرکل فرودگاه‎های استان آذربایجان غربی درباره فرودگاه خوی به عنوان فرودگاه دوم این استان نیز گفت: برای این فرودگاه هم در سال ۹۶ پروژه‎هایی نظیر بهسازی ساختمان ترمینال و نماها، نصب تابلوی فرودگاه، ساخت انبار تدارکات و محوطه‎سازی و ساخت ۲۰ پارکینگ سرپوشیده انجام شد که در سال جدید ادامه بهسازی و افزایش ظرفیت پارکینگ‎های سرپوشیده به ۴۰ خودرو در دستور کار قرار داد.

پرهیزکاری درباره پروازهای فرودگاه خوی بیان کرد: با توجه به اینکه یک پرواز برنامه‎ای در این فرودگاه در حال انجام است، برای سال جدید تلاش خواهیم کرد بر تعداد پروازهای برنامه‎ای این فرودگاه بیفزاییم.

نظر شما