شناسهٔ خبر: 51545 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد:

انجام بیش از ۹۰ درصد سفرهای نوروزی ۹۷ با حمل‌ونقل جاده‌ای

جاده چالوس از آغاز طرح نوروزی سال ۹۷ آمار سفرهای هموطنان بيانگر انجام بيش از ۹۰ درصد مسافرت‌ها از طريق حمل‌ونقل جاده‌ا‌ی است كه اين روند همچنان در حال انجام بوده ضمن آنكه اهميت اين بخش را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حملونقل جادهای بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه هاي تردد شمار اين سازمان كه در محورهاي شرياني كشور نصب بوده و به صورت لحظه اي اطلاعات را به مركز مديريت راه‌ها ارسال می کند. ۱۳/۴درصد رشد و افزايش را نشان مي دهد كه بيشترين تردد در ۷ فروردين به ثبت رسيده و بيانگر افزايش تقاضا و تمايل  هموطنان به سفرهاي جاده اي مي باشد .

اين گزارش مي افزايد در هشتمين روز از فروردين ماه و چهاردهمين روز از طرح نوروزي آمار متوسط تردد ساعتي از محورهاي مواصلاتي و برون شهري كشور نسبت به روز قبل  حدود يك درصد كاهش را نشان مي دهد و بيشترين تردد به ترتيب در محورهاي مواصلاتي استانهاي البرز، تهران، مازندران ، قزوين و گيلان به ثبت رسيده است.

گفتني است بر اساس مشاهدات دوربين هاي نظارت تصويري مستقر در مركز مديريت راههاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در روز جاري ۹ فروردين، محورهاي  كرج – چالوس و تهران – آمل در مسير رفت و برگشت در اكثر مقاطع داراي ترافيك سنگين، همچنين در آزاد راه قزوين–رشت محدوده رودبار محور فيروز كوه–قائمشهر داراي ترافيك نيمه سنگين مشاهده می‌شود.

همچنين بر اساس آمارهاي  ثبت شده و موجود از تردد مسافراني كه با ناوگان حمل و نقل  عمومي جاده اي سفر نموده اند، بايد گفت از تاريخ ۲۴ اسفند ۹۶ تا ۸ فروردين ۹۷ در مدت ۱۴ روز، تعداد  ۵ ميليون و ۱۰۵ هزار مسافر با تعداد ۴۸۹ هزار و ۸۵۵ سفر در كشور  جابجا شده اند كه در تعداد سفرها رشد ۶/۲درصدي  و در تعداد مسافر كاهش ۴  درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. همچنين  تعداد ۹۴۱ هزارو ۹۶۸ مسافر با ۴۳ درصد سهم خروجي و ۵۷ درصد ورودي  نيز از مرزهاي زميني كشوردر مدت زمان مذكور، تردد داشتند.

اين گزارش حاكي است سهم اتوبوس، ميني بوس و سواري كرايه در جابه جايي مسافران به ترتيب برابر با ۵۸/۱،   ۲۲/۱  و ۱۹/۱۹ درصد است.

اضافه مي نمايد نيروهاي تلاشگر راهدار در سراسر كشور در محورهاي مواصلاتي با آمادگي كامل مشغول خدمت رساني بوده و فعالان و تلاشگران حمل و نقل جاده اي اعم از متصديان و مسئولان شركتها و رانندگان زحمتكش نيز همچنان تا پايان تعطيلات با تمام قوا تا پايان طرح نوروزي و اتمام تعطيلات در خدمت هموطنان گرامي خواهند بود .

نظر شما