شناسهٔ خبر: 51624 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طاهرخانی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

آغاز عملیات ساخت شهرهای جدید تیس و سیراف در سال ۹۷/ ضرورت رفع مشکلات فرآیند اجرایی کردن پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در شهرهای جدید/ تأکید بر برنامه‌محوری در ساختار اجرایی شرکت‌های عمران شهرهای جدید

حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید شهرهای هوشمند را تجاربی منحصر به فرد و محرک رشد و توسعه در کشورها دانست و گفت: کارگاه‌های آموزشی برنامه‌ریزی شده برای برگزاری در ۲۱ و ۲۲ فروردین‌ماه با هدف انتقال جزئیات تجارب ساخت شهرهای هوشمند از کشور کره جنوبی بوده که ۲ بحث چگونگی تأمین سیستم مالی و نقش شهرهای هوشمند در حوزه آمایشی این کشور از اهمیت بالایی برای ما برخوردار خواهد بود.

حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح اهداف و رویکردهای این شرکت در سال جدید بیان کرد: خوشبختانه بخش عمده‌ای از مرحله ساخت و تحویل مساکن مهر در شهرهای جدید به پایان رسیده و بخش محدودی از آن به ویژه در اطراف شهر تهران باقی مانده است، شرایطی که کاملا فرصت را برای پرداختن به امور توسعه‌ای در چارچوب قانون و راهبردهای موجود در سایر شهرهای جدید به وجود آورده است.

طاهرخانی در ادامه برنامه محوری را موضوع کلیدی شرکت عمران شهرهای جدید در سال ۹۷ اعلام کرد و افزود:  انتظار داریم تا تمامی مدیران عامل شهرهای جدید و همچنین مدیران ستادی شرکت در این سال دارای برنامه کاری مشخص در حوزه وظایف خودبوده و معیار ارزیابی دقیق برای عملکرد خود تعیین کنند تا دچار روزمرگی در امور جاری نشوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه‌های شاخص این شرکت در شهرهای جدید طی سال ۹۷ بیان کرد: قطعا باید با مدنظر قرار دادن این پروژه‌ها در سال جدید، در صورت لزوم به اصلاح آن‌ها پرداخته و همچنین نظارت کامل را در فرآیند اجرای آن‌ها داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه مسیر سال‌های آتی این شهرها باید امروز و به کمک طرح‌های شاخص مشخص شود گفت: به عقیده من خلاقیت و نوآوری اصل ویژه‌ای در تأمین مالی و نحوه پیشبرد پروژه‌ها خواهد بود که باید در سال جدید به این مطلب نیز توجه شود.

طاهرخانی همچنین با تأکید بر اهمیت توجه به موضوعات اجتماعی و فرهنگی در فرآیند توسعه‌ای شهرهای جدید بیان کرد: قطعاعدم توجه به این موارد، مسائل پیچیده‌ای را با خود به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه توجه به شفافیت مالی و استاندارد سازی در شرکت‌های عمران تمامی شهرهای جدید را امری مهم و ضروری دانست و گفت: ما همچنین باید به مسئله تهاتر به عنوان یکی از رویکردهای اصلی شرکت عمران نیز توجه کرده و این اقدام را تنها در اراضی آماده‌سازی شده و در چارچوب دقیق به انجام برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تأکید بر ضرورت تقویت حوزه حقوقی در شهرهای جدید بیان داشت: شرکت عمران طی سال‌های گذشته شروع خوبی در امور مربوط به سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌های اجرایی را داشته ولی متأسفانه باید بگوییم که علی‌رغم این اتفاق مشکلات جدی نیز در اجرایی کردن آن‌ها داشته است که خروج از یکی از رویکردهای اصلی شرکت در سال جدید خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ملکی کردن مساکن مهر و افزایش تعامل با دستگاه‌های استانی و شهرستانی را از دیگر برنامه‌های مورد نظر در سال ۹۷ اعلام کرد و گفت: همچنین تصمیم داریم تا عملیات اجرایی ۲ شهر جدید تیس و سیراف را در سال جدید به صورت جد آغاز کرده و رویکردهای مطلوب شرکت عمران را در این مناطق اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه شهر جدید تیس نخستین شهر جدید ساحلی در کشور به شمار خواهد رفت گفت: با توجه به این موضوع، قطعا استانداردهای مدنظر برای راه‌اندازی این شهر بسیار ویژه و خاص خواهد بود.

طاهرخانی همچنین با تأکید بر اهمیت افزایش فرصت تبادل تجربیات شهرهای جدید با یکدیگر بیان کرد: قطعا افزایش ارتباط مدیران عامل شهرهای جدید با مدیران کل راه و شهرسازی استان در توسعه شهرهای جدید بسیار مثمر ثمر خواهد بود./

نظر شما