شناسهٔ خبر: 51627 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ایام سفرهای نوروزی صورت گرفت:

کاهش ۳۳ درصدی آمار تلفات نوروزی در لرستان/ جابجایی ۱۴۴ هزار نفر توسط ناوگان حمل‌و‌نقل مسافر لرستان

نوروز- مسافران اتوبوس مدیرکل راهداری لرستان گفت: در طول سفرهای نوروزی ۹۷ تاکنون ۱۲ نفر در تصادفات جاده‌ای لرستان جان باختند که نسبت به نوروز سال گذشته ۳۳ درصد کاهش دارد، این در حالیست که به گفته معاون حمل‌و‌نقل راهداری استان، در این ایام ۱۴۴ هزار و ۶۰۲ نفر با استفاده از امکانات ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی برون‌شهری و روستایی لرستان جابجا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه امسال ۱۱ فقره تصادف منجر به فوت در محورهای مواصلاتی لرستان به وقوع پیوسته که ۱۲ نفر کشته در پی داشته است.

وی افزود: این تعداد تلفات نسبت به ۱۸ نفر فوتی ایام نوروز سال قبل ۳۳.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرفی بیان کرد: از تصادفات منجر به فوت نوروز امسال، شش مورد در محورهای اصلی، ۴ مورد در محورهای فرعی و یک فقره تصادف نیز در محور روستایی اتفاق افتاده که علت تامه این تصادفات عدم توجه به جلو و انحراف به چپ بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان لرستان همچنین گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا دوازدهم فروردین، ۹ هزار و ۶۸۹ فقره تخلف رانندگی توسط ۴۲ سامانه هوشمند جاده‌ای لرستان ثبت و ۹ هزار و ۴۷۷ مورد معادل ۹۹.۱۷ درصد تخلفات ثبتی در اختیار پلیس قرار گرفته است.

وی افزود: به طور میانگین سرانه ثبت تخلف هر سامانه ۲۰.۲۷ و سرانه ارسالی به پلیس هر سامانه ۲۰.۱۳ در هر ساعت بوده است.

همچنین مصطفی ملکی صادقی معاون حمل‌و‌نقل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا سیزدهم فروردین ماه ۱۴۴ هزار و ۶۰۲ نفر در قالب ۱۶ هزار و ۴۳۹ سفر از طریق ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی برون‌شهری و روستایی استان لرستان سفر کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۷ شرکت؛ موسسه و شعبه حمل‌و‌نقل مسافر برون‌شهری و روستایی در استان لرستان فعالیت دارند، اظهار کرد: درمجموع در نوروز ۹۷، یک‌هزار و ۳۷۷ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه‌ای در ناوگان حمل‌و‌نقل مسافر لرستان مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

معاون حمل‌و‌نقل راهداری لرستان بیان کرد: ناوگان اتوبوس استان با در اختیار داشتن ۲۵۱ دستگاه اتوبوس با میانگین عمر ۶.۲۸ سال جزو جوان‌ترین ناوگان اتوبوس کشور است و در ایام نوروز امسال جابجایی بیش از ۵۱ هزار مسافر درون و برون‌استانی را بر عهده داشت.

وی گفت: همچنین در طول این ایام، اتوبوس‌های رزرو ناوگان استان برای جایگزینی اتوبوس‌های دارای نقص فنی کاروان‌های راهیان نور در آماده‌باش قرار داشتند.

عارف امرایی معاون فنی و نظارت راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان نیز گفت: از ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ تا ۱۲ فروردین امسال میانگین سرعت وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی لرستان ۷۸.۶ کیلومتر بر ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۷۷.۴ کیلومتر بر ساعت ۱.۵۵ درصد افزایش دارد.

وی افزود: بیشترین سرعت ثبت شده در این ایام در محور آزادراه پل زال-خرم‌آباد با ۹۲.۲ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

امرایی گفت: در مجموع طی این ۱۹ روز، هشت میلیون و ۳۹۴ هزار و ۵۲۹ وسیله نقلیه در راه‌های لرستان تردد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۵۴ درصد افزایش تردد را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد ۱۲.۶۱ درصد است، اظهار کرد: محورهای سه‌راهی چالان‌چولان (بروجرد)-خرم‌آباد و بروجرد-بیرانشهر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تردد را در ایام نوروز امسال داشته‌اند و پرترددترین ساعت نیز بین ساعات ۱۸ تا ۱۹ روز نهم فروردین ماه به تعداد ۳۹ هزار و ۴۶۰ وسیله نقلیه بوده است.

نظر شما