شناسهٔ خبر: 51656 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جنوب کرمان صورت گرفت:

افتتاح قطعه سوم بزرگراه محور کهنوج- رودان/ افتتاح ۴/۵ کیلومتر راه روستایی در شهرستان منوجان

افتتاح طی مراسمی با حضور نماینده مردم پنج شهرستان‌ کهنوج، قلعه گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب، ائمه جمعه کهنوج و بخش آسمینون منوجان، فرمانداران کهنوج و منوجان، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان و جمعی از مسئولین پروژه‌ قطعه سوم بزرگراه کهنوج –رودان و ۴/۵ کیلومتر راه روستایی در شهرستان منوجان به بهره‌برداری رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در حاشیه این افتتاح گفت: باند دوم بزرگراه کهنوج –رودان که ۸۶ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان قرار دارد، از محورهای شریانی و حساس کشور در زمینه ترانزیت کالا، حمل‌ونقل محصولات کشاورزی و معدنی است و ارتباط زمینی کشورهای افغانستان و پاکستان به خلیج‌فارس و آب‌های آزاد دریای عمان فراهم می‌سازد تاکنون ۳۱ کیلومتر از مسیر با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده که ۶ کیلومتر از این محور قبلاً افتتاح و ۲۵ کیلومتر از این مسیر نیز امروز با هزینه بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید. 

ساردوئی افزود: عملیات اجرایی ادامه مسیر تا کیلومتر ۵۲ با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال در دست اقدام است همچنین پیشرفت فیزیکی قطعه ۴ این محور ۴۶ درصد است که تلاش داریم در صورت تأمین اعتبار حداکثر تا شش ماه آینده حدود پنجاه درصد از این قطعه نیز تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین افزود: قطعه پنج این مسیر تا انتهای حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در دست مطالعه است.

وی در ادامه بیان کرد: راه روستایی بجگان – دهکهان (آنتنی کنکه)  و شهرک امام حسین شهرستان منوجان ۴ و نیم کیلومتر با هزینه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید و ۶ کیلومتر از مسیر نیز در مرحله زیرسازی است.

لازم به ذکر است که این محور در ادامه محور کوهستانی بجگان – دهکهان قرار دارد در این محور تاکنون مبلغ ۴۵ هزار میلیون ریال هزینه شده و جهت تکمیل مسیر ۵۰ هزار میلیون ریال نیاز است این محور بخش آسمینون در شهرستان منوجان را به بخش دهکهان در شهرستان کهنوج متصل می‌نماید و فاصله بین دو بخش از ۶۰ کیلومتر به ۲۰ کیلومتر کاهش می‌یابد و بیش از ۲۰۰۰ خانوار و جمعیت حدود ۷۰۰۰ نفر از راه مناسب بهره‌مند خواهند شد.

ساردوئی در ادامه افزود: با تکمیل این راه‌ها قطعاً بخش کشاورزی و گردشگری این منطقه توسعه خواهد یافت و سرمایه‌گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این بخش خواهند داشت.

در ادامه نماینده پنج شهرستان جنوب کرمان و مدیرکل راه و شهرسازی و فرماندار منوجان از پل قدیم و محل احداث پل جدید ورودی شهر منوجان به طول ۷۰ متر با ۷ دهانه ده متری که در مرحله مطالعه است و همچنین باند دوم ورودی شهر منوجان بازدید به عمل آوردند.

نظر شما