شناسهٔ خبر: 51664 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سلامی مطرح کرد؛

لغو ۱۴ پرواز‌ فرودگاه بیرجند به دلیل کمبود هواپیما

فرودگاه بيرجند مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: کمبود هواپیما و مسافر سبب لغو پرواز‌های این فرودگاه از جمله در روز‌های آغازین سال ۹۷ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی سلامی اظهار کرد: ۱۴ پرواز از مجموع پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی بیرجند از ابتدای سال ۱۳۹۷ باطل اعلام شد که یکی از علت‌های اصلی آن کمبود ناوگان هوایی بوده است. 

وی افزود: این پرواز‌ها روز‌های یکم، دوم و سوم فروردین جاری در مسیر‌های تهران- بیرجند - زاهدان، تهران - بیرجند - مشهد و تهران - بیرجند - تهران بوده است. 

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: پرواز‌های روز‌های نهم، دوازدهم و پانزدهم فروردین ماه هم در مسیر‌های تهران- بیرجند- مشهد، مشهد- بیرجند- تهران و تهران- بیرجند- تهران این فرودگاه لغو شد که از این تعداد پنج پرواز شرکت ایران ایر و سه پرواز متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان بوده که شرکت‌های یاد شده آن‌ها را باطل کردند. 

وی گفت: پرواز‌های هواپیمایی ایران ایر در روز‌های هجدهم و بیست و هشتم فروردین و همچنین یکم، چهارم و نهم اردیبهشت آینده در مسیر‌های تهران- بیرجند- تهران، مشهد- بیرجند- تهران، تهران- بیرجند- مشهد و پرواز پنجشنبه ۱۶ فروردین جاری هواپیمایی ماهان نیز لغو شده است. 

سلامی افزود: وظیفه فرودگاه‌ها تامین تجهیزات ناوبری، کمک ناوبری، ساخت پایانه‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز برای انجام پرواز است، اما اداره کل فرودگاه‌های خراسان جنوبی مانند سال‌های گذشته با همه شرکت‌های هواپیمایی فعال در کشور در حال رایزنی و گفت و گو برای افزایش پرواز‌ها در مسیر‌های پرتردد و مورد درخواست مردم استان است. 

وی اظهار کرد: مکاتبه‌هایی برای جلوگیری از لغو بیش از اندازه پرواز‌های فرودگاه بیرجند انجام شده است. 

براساس گزارش ایرنا، استان مرزی خراسان جنوبی دارای ۲ فرودگاه فعال در شهر‌های بیرجند و طبس است.

طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ خراسان جنوبی ۷۶۸ هزار و ۸۹۸ نفر جمعیت دارد و از نظر گستره سومین استان کشور است. 

نظر شما