شناسهٔ خبر: 51679 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پرورشی خرم مطرح کرد؛

شناسایی ۷۰ نقطه حادثه خیز در استان همدان/ نقاط حادثه خیز نیازمند ایمن سازی است

حمید پرورشی خرم معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از شناسایی ۷۰ نقطه حادثه خیز در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، حمید پرورشی خرم اظهار کرد: این تعداد نقاط حادثه خیز در محور‌های ارتباطی استان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: از مجموع بررسی ۱۰۶ نقطه دارای تصادف در استان ۷۰ نقطه به عنوان نقاط پر تصادف شناسایی شده و با تعیین پیمانکار این نقاط ساماندهی می‌شوند.

پرورشی خرم افزود: عمده نقاط حادثه‌خیز در محور‌های فرعی و روستایی بوده که تمامی آن‌ها آشکارسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: نصب تابلو، خط کشی، نصب مانع و علائم ایمنی از فعالیت‌های اجرا شده برای آشکار سازی این نقاط است.

معاون راهداری اداره کل راهداری استان همدان گفت: شناسایی نقاط پر حادثه و آشکار سازی، ایمن سازی پل‌ها و پرتگاه‌ها در محور‌های شریانی از اقدامات مهم این اداره کل در افزایش ایمنی است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۷۸ کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان همدان وجود دارد، تصریح کرد: بیشتر حمل و نقل کالا و مسافر استان همدان از طریق جاده و در محور‌های ارتباطی به وسعت پنج هزار و ۱۱۴ کیلومتر انجام می‌شود.

پرورشی خرم افزود: ۸۵ کیلومتر از جاده‌های همدان آزادراه و در محور همدان - ساوه است که حدود ۳.۴ درصد از آزادراه‌های کشور را شامل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی این اداره کل افزایش ایمنی و حمل و نقل روان است، بیان کرد: متاسفانه بیشتر تصادفات رخ داده در حوزه استحفاظی راه‌های تحت نظارت این اداره کل از نوع واژگونی بوده و مطابق نظر کارشناسان، دلیل این نوع تصادفات تخطی از سرعت مجاز، خستگی و خواب آلودگی راننده است.

حمید پرورشی خرم با بیان اینکه همدان در ساخت بزرگراه از استان‌های پیشرو در کشور است، خاطرنشان کرد: استان همدان نسبت به مساحت خود و استاندارد کشوری دو برابر جلوتر است.

نظر شما