شناسهٔ خبر: 5173 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

آخرین وضعیت اجرای طرح‌های هادی روستایی/ ۲۰ طرح جدید وارد فاز عملیاتی می‌شود

مسکن روستایی مدیرکل برنامه‌ریزی و امور تهیه طرح‌های بنیاد مسکن کشور آخرین وضعیت اجرای طرح هادی روستایی را تشریح کرد.

غلامرضا مجیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح هادی در روستاهای کشور اظهار کرد: طرح هادی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار در حال اجرا است. از مجموع ۳۸ هزار و ۱۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور، برای ۳۵ هزار و ۱۹۹ روستا طرح هادی تهیه شده یا در دست تهیه است. پیش‌بینی ما برای اجرایی کردن این طرح بین ۱۵۰۰ روستای جدید و ۲۵۰۰ روستای نیمه تمام است.

وی با بیان اینکه در ۱۴ هزار و ۹۷ روستا عملیات طرح هادی اجرایی شده است درباره صدور سندهای روستایی اظهار کرد: تاکنون ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار سند روستایی و ۵۹ هزار و ۶۰۰ سند شهری صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن درباره ۲۰ طرح روستایی که قرار است از سال آینده وارد فاز عملیاتی شود گفت: این طرح‌ها در طول حداکثر دو برنامه ششم و هفتم توسعه عملیاتی خواهد شد. طرح دیگری هم به نام "منظومه روستایی" توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال جاری به صورت پایلوت اجرا شد؛ طرحی که سعی دارد مشکلات روستاها را در زمینه خدمات‌رسانی و ساماندهی فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی پیگیری کند که با این کار می‌توان وضعیت بهتری از این نظر برای روستاها ترسیم کرد. 

مجیدی درباره سهم روستاها از شرکت در این طرح توضیح داد: این طرح در مقیاس تنظیمات سیاسی هر بخش تهیه می‌شود و تمام روستاها را در نظر می‌گیریم که البته بخشی از اجرایی کردن طرح مذکور بر عهده دستگاه‌های اجرایی دیگر است.

وی در پاسخ به این سوال که قرار نیست طرح هادی روستایی از نظر محتوایی گسترش یابد گفت: تاکنون تاکیدمان بر این بوده که بر اساس طرح‌های هادی، در حوزه بهسازی بافت‌های با ارزش کار کیم اما از این به بعد بیشتر روستاهایی را که با تایید دولت در طرح گردشگری گنجانده شده‌اند، در این طرح اضافه می‌کنیم./

نظر شما