شناسهٔ خبر: 51730 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی خبر داد:

رشد ۱۰ درصدی تردد در مبادی ورودی و خروجی استان در تعطیلات نوروزی ۹۷/ افزایش ۶۲ درصدی مسافرین نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶

جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی اظهار داشت: بیش از۲۷۷ هزارو ۶۳۹ نفر مسافر نوروزی از پایانه‌های استان به مقاصد برون استانی و درون استانی توسط انواع اتوبوس، سواری کرایه‌ای، مینی بوس انجام شده است که این میزان مسافر با۱۱ هزارو ۵۰۷ سرویس جابجا شده‌اند و نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش مسافر با ۶۲.۶ درصد افزایش و در بخش سفر با ۱۷.۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی، جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی اعلام کرد:از ابتدای طرح نوروزی تا پایان طرح (از۲۳ اسفند ماه سال گذشته تا پانزدهم فروردین ماه) بیش ازیک میلیون و ۷۶ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسید که این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰درصد رشد داشته است.

شهامت ادامه داد:در راستای ارتقاء سطح ایمنی و ارائه خدمات مناسب به مسافرین نوروزی، همکاری و هماهنگی‌های با ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تابعه شهرستان‌های استان و با حضور فیزیکی بیشتر در جاده‌ها همچنین با آموزش و فرهنگ‌سازی از طریق بروشورهای و برچسب‌های ایمنی بتوانیم ایمنی جاده‌‌ها را افزایش دهیم.

وی افزود: همچنین محور (بیرجند- مود) در مجموع رفت و برگشت با بیش از ۳۲۱هزار تردد پرترددترین محور استان در ایام نوروز بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی اظهار داشت: بیش از۲۷۷ هزارو ۶۳۹ نفر مسافر نوروزی از پایانه‌های استان به مقاصد برون استانی و درون استانی توسط انواع اتوبوس، سواری کرایه‌ای، مینی بوس انجام شده است که این میزان مسافر با۱۱ هزارو ۵۰۷ سرویس جابجا شده‌اند و نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش مسافر با ۶۲.۶ درصد افزایش و در بخش سفر با ۱۷.۹ درصد افزایش داشته است.

شهامت گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا پانزدهم فروردین ماه سال جاری از پایانه‌مرزی ماهیرود ۲هزار و۳۶۰ نفرتردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: از۲۳ اسفند ماه سال گذشته تا پایان ۱۵ فروردین ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تخلف سرعت بوسیله سامانه‌های ثبت تخلف این اداره ثبت شده است که بیشترین تخلفات سرعت در تعطیلات نوروزی به ترتیب در روزهای ۲۵و ۲۶ اسفند ماه با بیش از ۸۰۰ تخلف ،۱۴و ۱۵فروردین ماه با بیش از ۶۰۰ تخلف روی داده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: روزانه حدود ۴ هزار و ۲۱۴ نفر مسافر با ناوگان عمومی و بیش از و ۷۷ هزارنفر با وسیله شخصی در تعطیلات نورزی به استان وارد می‌شوند و تا پایان ۱۵ فروردین ماه مجموع مسافران ورودی به استان بیش از ۱ میلیون و ۸۰۴ هزار نفر شده است.

شایان ذکر است در بارندگی و سیلاب هایی روزهای اخر سال به همت و تلاش شبانه روزی راهداران، ایمن سازی و بازسازی راه های تخریب شده انجام شده است./

نظر شما