شناسهٔ خبر: 51741 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

راه‌اندازی نخستین شهرک انرژی در قزوین برای استقرار نیروگاه‌های خورشیدی

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب لزوم مکان یابی و راه اندازی نخستین شهرک انرژی در سطح استان در جهت هدایت نیروگاههای خورشیدیخبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اشاره به برگزاری شانزدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان به ریاست معاون عمرانی استاندار و دبیری مدیر کل راه و شهرسازی گفت: لزوم تعیین پهنه‌ای در سطح استان برای هدایت و استقرار نیروگاه‌های خورشیدیدر آن در این کارگروه مصوب شد.

وی افزود: این طرح با هدف ارتقا و بهبود کارایی، ایجاد ضمانت اجرایی، تطابق با پهنه بندی طرح های فرادست و در جهتمدیریت و ساماندهی تقاضاهای احداث نیروگاه خورشیدی در سطح استان تصویب شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: در راستای استفاده کارآمد و بهینه از منابع انرژیدر سطح استان، مقرر شد کمیته ای متشکل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شرکت توزیع نیروی برق، معاونت اقتصادیو توسعه منابع استانداری و منابع طبیعی و آبخیزداری استان، در جهت شناسایی پهنه ای در سطح استان با تأکید بر طرحآمایش استان، اقدام نموده و پس از تصویب آن در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و شورای برنامه ریزی و توسعهاستان، منبعد کلیه درخواست‌های انرژی خورشیدی به آن پهنه به عنوان شهرک انرژی هدایت کردند.

وی یادآور شد: این طرح ضمن اشتغال‌زایی، به کاهش مصرف انرژی برق و استفاده از انرژی های پاک، جلوگیری از تجاوزبه حدود اراضی کشاورزی و استفاده بهینه از منابع ملی خواهد انجامید.

به گفته ایشان بر اساس مصوبه کارگروه، تا زمان تعیین تکلیف این پهنه در سطح استان، درخواست‌های احداث نیروگاه خورشیدی در دبیرخانه کارگروه پذیرش نخواهد شد./

نظر شما