شناسهٔ خبر: 51742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

افزایش ۳۰درصدی تردد در محورهای مواصلاتی لرستان

عباس شرفی در سال ۹۶ تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی لرستان نسبت به سال پیش از آن ۳۰.۳۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان عباس شرفی مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در سال ۹۶ تردد ۱۱۲میلیون و ۹۶۶هزار و ۳۸۷وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان لرستان ثبت شده كه نسبت به سال ۹۵ با ۳۰.۳۷درصد افزایش همراه بوده است.

وی افزود: سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد ۲۵میلیون و ۳۹۸هزار و ۱۲۲وسیله نقلیه بوده كه نسبت به مدت مشابه ۳۳.۷۹درصد رشد دارد.

شرفی از كاهش ۵.۳۰درصدی سرعت متوسط در محورهای لرستان خبر داد و اظهار كرد: طی سال ۹۶ سرعت متوسط وسایل نقلیه در محورهای استان به ۷۶.۹ كیلومتر بر ساعت رسید كه نسبت به سال ۹۵ با ۸۱.۲كیلومتر بر ساعت، از كاهش ۵.۳۰درصدی برخوردار گردیده است.

وی خاطرنشان كرد: این كاهش سرعت نقش مهمی در كاهش تصادفات و تحقق هدف افزایش ضریب ایمنی در جاده‌های استان دارد.

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: بیشترین تردد در سال‌های ۹۵ و ۹۶ مربوط به سه‌راهی چالان‌چولان-دورود بوده كه در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ حدود ۱۱.۷۱درصد افزایش تردد در این محور را شاهد بودیم. همچنین كمترین تردد در سال ۹۶ در محور بروجرد- بیرانشهر ثبت گردید در حالی كه سال پیش از آن محور دره‌شهر-پلدختر كمترین میزان تردد را به خود اختصاص داده بود.

وی گفت: بیشترین تردد روزانه در سال ۹۶ با ۴۵۰هزار و ۸۹۵ وسیله نقلیه در روز ۲۸ اسفند ماه و بیشترین تردد در سال ۹۵ با ۳۹۶هزار و ۶۹۹ وسیله نقلیه در روز ۲۶ اسفندماه ثبت شده است./

نظر شما