شناسهٔ خبر: 51798 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عفیفی پور در دیدار با استاندار هرمزگان مطرح کرد؛

بهره‌مندی ۸۴۰ هزار گردشگر از اسکله‌های تفریحی و خور‌های گردشگری هرمزگان/ آغاز انجام مطالعات برای جانمایی ۱۰ اسکله جدید در مبادی گردشگری هرمزگان

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طی سخنانی نصب و بهره برداری از ۹ اسکله شناور در جزایر خلیج فارس و سواحل مکران و همچنین جانمایی ۱۰ اسکله جدید را اقدامی بزرگ در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و عمل به منویات مقام معظم رهبری دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اله مراد عفیفی پور در دیدار نوروزی با استاندار هرمزگان و رییس ستاد خدمات سفر این استان اظهار کرد: هرمزگان با برخورداری از ۲۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی، ۱۴ جزیره و ناوگان پیشرفته دریایی ظرفیت‌هایی مثال زدنی در صنعت سفر و گردشگری دریایی دارد.

وی افزود: اهمیت این بخش دریایی به قدری است که رییس جمهور در جریان سفر اسفندماه سال ۹۶ به بندرعباس و سخنرانی‌های خود، توجه به گردشگری دریایی را بار‌ها مورد تاکید قرار داد و وزیر راه و شهرسازی هم برای نخستین بار طی سال‌های اخیر برای افتتاح ستاد طرح نوروزی تسهیل سفر‌های دریایی و بهره برداری از اسکله‌های جدید گردشگری ۲۵ اسفندماه به مرکز استان سفر کرد.

به گفته عفیفی پور، این ۹ اسکله شناور گردشگری در سال ۹۶ بر اساس استاندارد‌های جهانی، با نظارت یک موسسه رده بندی ایرانی و توسط متخصصان و مهندسان داخلی طراحی، ساخت و نصب شده است که اقدامی بزرگ در راستای تحقق سیاست‌های کلان دولت، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و عمل به منویات مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان گفت: در جریان سفر معاون مهندسی سازمان بنادر در نوروز ۹۷، انجام مطالعات برای جانمایی ۱۰ فروند اسکله گردشگری جدید در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: طی دوره زمانی ۲۲ روزه طرح نوروزی که از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه ادامه داشت، در مجموع ۴ میلیون و ۳۲۹ هزار نفر سفر بدون سانحه به ثبت رسید که برای دستیابی به این موفقیت تیم‌های مختلفی در مجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی دخیل بوده اند و همه ما قدرشناس تلاش‌های شبانه روزی خادمان نوروزی سفر‌های دریایی هستیم. 

عفیفی پور اضافه کرد: در نوروز امسال، بیش از ۸۴۰ هزار نفر گردشگر در اسکله‌های تفریحی و خور‌های گردشگری از تجربه گشت تفریحی دریایی ایمن بهره‌مند شدند که شاهد افزایش ۵.۹ درصدی حجم سفر‌های تفریحی و گشت‌های دریایی بودیم.

به گفته وی، این اعداد و ارقام به شکل دقیق و بر مبنای بلیت فروشی در بنادر مسافری مجاز و اسکله‌های گردشگری تحت نظارت سازمان بنادر در استان هرمزگان استخراج شده و موارد متفرقه مربوط به تردد شناور‌های تفریحی شخصی در آمار‌ها محاسبه نشده است.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان تصریح کرد: طی مدت یاد شده، ۵۷۸ هزار دستگاه خودروی متعلق به مسافران دریایی نیز از طریق شناور‌های لندینگ کرافت جابجا شد که افزایش مثبت ۳ درصدی داشته است.

وی از ثبت ترافیک ۳۴ هزار تردد دریایی شناور‌های مسافری و ۸۲ هزار تردد شناور‌های تفریحی طی تعطیلات نوروزی امسال در پهنه آب‌های خلیج فارس و دریایی عمان خبر داد.

عفیفی پور در پایان از برنامه ریزی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای توسعه زیرساخت‌ها و افزایش ایمنی گردشگری دریایی در سال ۹۷ خبر داد و ضمن تشکر از حمایت‌های استاندار در خصوص پشتیبانی از توسعه گردشگری دریایی افزود: تلاش داریم که با همدلی و وفاق با مسئولین سایر دستگاه‌های همکار بتوانیم در سال جاری ظرفیت پایانه‌های مسافری و ناوگان دریایی را بیش از پیش افزایش داده و خدماتی در شأن هموطنان برای سفر ایمن دریایی ارایه دهیم.

نظر شما