شناسهٔ خبر: 51800 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد:

وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در شمال سیستان و بلوچستان/ کاهش دید افقی در شهرهای شمالی استان

گرد و خاک کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان بین ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت در نوسان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان، کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک تا روز چهارشنبه در شمال استان شامل زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز ادامه خواهد داشت.

ملاشاهی با تأکید بر اینکه در این مدت شهرهای شمالی همراه با کاهش دید خواهد بود، افزود: اواخر وقت دوشنبه و سه‌شنبه شدت وزش باد و گردوخاک بیشتر خواهد بود.

علی ملاشاهی گفت: همچنین تا اواسط هفته در ارتفاعات غربی، نواحی مرکزی و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رشد ابر همراه با بارش ناچیز و پراکنده انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: در این مدت برای سواحل استان بعدازظهر وزش باد گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده و دریای عمان در نواحی شرقی به نسبت مواج خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان در خصوص شرایط دمایی گفت: روند کاهش دما در نیمه شمالی استان ادامه دارد و از فردا در نیمه جنوبی نیز به‌تدریج کاهش دما خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: حداکثر دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته با ۴۱ درجه سانتیگراد بالای صفر مربوط به کنارک و راسک مرکز شهرستان سرباز و حداقل دما با ۱۶ درجه مربوط به زابل، هامون و زهک بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما