شناسهٔ خبر: 51802 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اسعدی خبر داد:

رشد ۲۶ درصدی تردد‌های دریایی استان بوشهر در نوروز ۹۷

نوراله اسعدی سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر: میزان تردد‌های دریایی استان بوشهردر تعطیلات نوروز ۹۷ و در مقایسه با سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، نوراله اسعدی سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در طول اجرای طرح تسهیل تردد‌های دریایی که از ۲۴ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۶ فرورین ماه جاری ادامه داشت، ۵۳۸ هزار و ۹۱۸ نفر در آب‌های استان بوشهر جابه جا شدند که از این تعداد ۴۸۹ هزار و ۶۴ نفر گردشگر و مابقی آن مسافر بودند.

اسعدی تاکید کرد: این میزان جابه جایی دریایی در حالی رقم خورد که کل تردد‌های دریایی استان بوشهر در تعطیلات نوروزی سال گذشته ۴۲۹ و ۷۷۲ نفر بود.

وی اضافه کرد: بیشترین گشت دریایی در بنادر بوشهر و گناوه و تردد‌های مسافری نیز در محور‌های بوشهر- خارگ و گناوه– خارگ انجام شد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: همچنین در نوروز امسال ۲۷۴ خودرو در آب‌های استان بوشهر جابه جا شد.

وی ادامه داد: در قالب طرح تسهیل تردد‌های دریایی استان بوشهر میزان ورود و خروج شناور‌های تفریحی در آب‌های استان بوشهر ۳۵ هزار و ۱۴۰ مورد گزارش شده است.

اسعدی افزود: در قالب طرح تسهیل تردد‌های دریایی نوروز شناور‌هایی نیز با عنوان همیار ناجی برای افزایش ایمنی تور‌های گردشگری دریایی در آب‌های بوشهر و گناوه فعالیت داشتند.

وی با اشاره به توزیع ۸۰۰ جلیقه نجات در اسکله‌های تفریحی و مجاز استان بوشهر گفت: دریا محور اصلی توسعه در استان‌های ساحلی است که در این ارتباط برنامه‌های مناسبی برای افزایش میزان استفاده مردم از دریا پیش بینی شده است.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطر نشان کرد: پنج فروند شناور ناجی در بنادر عسلویه، دیر، عامری، بوشهر و جزیره خارگ فعالیت دارند که بزودی ششمین شناور نیز در بندر دیلم فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

نظر شما