شناسهٔ خبر: 51806 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اعلام كرد:

ورود سامانه بارشی تازه به کشور از سه‌شنبه/ افزایش دما تا ۶ درجه در سواحل خزر

آب و هوا روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری در جنوب غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به تدریج شمال غرب کشور، رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد و در استان‌های ساحلی خزر افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی روز آینده در مناطقی از شرق، جنوب شرق، نواحی مرکزی، غرب و به صورت پراکنده در شمال شرق کشور رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

فردا در جنوب و غرب کرمانشاه، شمال لرستان، جنوب یزد، کرمان، اصفهان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، بارش شدت بیشتری دارد و روند افزایش تدریجی دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری در جنوب غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به تدریج شمال غرب کشور، رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، این وضعیت در برخی مناطق کرمان و سیستان و بلوچستان نیز رخ خواهد داد.

روز سه‌شنبه در ارتفاعات کرمان و برخی نقاط استان سیستان و بلوچستان رگبار باران شدت بیشتری دارد و در استان‌های ساحلی خزر افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق غربی خزر و اردبیل با وزش باد جنوبی همراه خواهد بود.

روز سه‌شنبه در برخی مناطق جنوب غرب کشور باد و گردوخاک دور از انتظار نیست در این روز ‌‌سواحل خوزستان و بوشهر مواج است.

در سه روز آینده در برخی مناطق نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و روز سه‌شنبه بر شدت وزش باد به ویژه در مناطق  زابل افزوده می‌شود که با گردوخاک همراه خواهد بود.

روز دوشنبه ‌رشد ابر با رگبار موّقت باران و رعدوبرق و وزش باد در استان‌های جنوب و غرب کرمانشاه،  شمال لرستان، اصفهان، جنوب یزد، کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرقی سمنان پیش‌بینی می‌شود. 

روز سه‌شنبه‌ رشد ابر با رگبار موّقت باران و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای در استان‌های ارتفاعات کرمان و برخی نقاط استان سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری، گاهی وزش باد، اوایل شب افزایش ابر، افزایش باد و احتمال رگبار باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۱ و ۱۳ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین و همدان با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۷ فروردین‌ماه سال جاری ۹۵.۲ میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۷۹.۹ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۴۷.۱ درصد کمتر از سال گذشته است؛ بیشترین میزان بارش در هفته بیست و هشتم متعلق به منطقه مینودشت در استان گلستان به میزان ۳۱ میلی‌متر بوده است.

نظر شما