شناسهٔ خبر: 51818 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فروزی خبر داد:

وقوع بیش از ۲۸۰۰ زمین‌لرزه در استان کرمانشاه

زلزله مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۲۸۹۷ زمین‌لرزه در استان کرمانشاه رخ داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد فروزی مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: سال گذشته کرمانشاه ۲۸۹۷ زمین لرزه در استان داشت که بزرگترین آن‌ها زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه ۲۱ آبان در حوالی ازگله بود.

وی گفت: از مجموع زلزله‌های سال گذشته استان ۶۸ مورد در بهار، ۸۱ مورد در تابستان، ۱۵۰۰ مورد در پاییز و ۱۲۴۸ مورد در زمستان رخ داده است.

به گفته فروزی، بیشترین لرزه‌خیزی استان در سال گذشته به ترتیب مربوط به سرپل ذهاب، قصرشیرین، تازه آباد، سومار و کوزران بوده است.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه تعداد زمین‌لرزه‌هایی که پس از زلزله ۲۱ آبان تاکنون در کرمانشاه رخ داده را ۲۸۴۶ مورد اعلام کرد که عمدتا در سرپل ذهاب، قصرشیرین و تازه آباد رخ داده و پس لرزه‌های زلزله اصلی ۷.۳ ریشتری محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۵۶ مورد زمین لرزه در استان رخ داده که بزرگترین آن‌ها ساعت ۱۳ و پنج دقیقه روز ۱۲ فروردین و با بزرگی ۵.۳ ریشتر در حوالی سرپل‌ذهاب بود.

فروزی اشاره‌ای هم به زمین‌لرزه‌های سال ۹۵ استان کرمانشاه داشت و تاکید کرد: سال ۹۵ در مجموع ۲۹۰ مورد زلزله در استان داشتیم که بزرگترین آن‌ها ساعت ۱۵ روز ۲۲ خرداد با بزرگی ۳.۸ ریشتر در حوالی تازه‌آباد رخ داد.

براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه بیشترین فعالیت لرزه‌ای استان در سال ۹۵ را نیز مربوط به شهرستان‌های صحنه و پاوه دانست.

برچسب‌ها:

نظر شما