شناسهٔ خبر: 51832 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعتماد خبر داد:

کاهش ۷۰ درصدی تاخیر حرکت ازمبدا قطار‌های قم در سال ۹۶/ نزدیک به ۲ میلیون مسافر توسط راه آهن قم در سال گذشته جابه جا شدند

قطار ‌مدیر کل راه آهن قم از جابجایی یک میلیون و ۹۳۸ هزار و ۱۰۴ مسافر در سال ۹۶ توسط اداره کل راه آهن قم خبر داد.

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن اعتماد با اعلام این خبر گفت: در مقایسه آمار جابجایی مسافر ۱۲ ماهه سال ۹۶ نسبت به ۱۲ ماهه سال ۹۵، با خروج بیش از ۹۸۵ هزار نفر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشت که با ورود ۹۵۲ هزار مسافر رشد ۲۴ درصدی را شاهد بودیم.

وی بیان کرد: در اسفند ماه سال ۹۶ ایستگاه قم با جابجایی ۱۴۱ هزار و ۶۰۵ مسافر رتبه سوم را در بین مناطق راه آهن کشور دارد.

مدیر کل راه آهن قم با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی تاخیر حرکت ازمبدا قطار‌های قم در سال ۱۳۹۶ اظهار کرد: درسال ۹۵ تاخیرحرکت از مبدا قطار‌های قم بطور متوسط ۱۲ ثانیه بوده که در سال ۹۶ تاخیر حرکت از مبدا قطار‌های مسافری قم بطور متوسط به‌ ۳/۶ ثانیه کاهش یافت.

وی اضافه کرد: این درحالیست که تعداد قطار‌های ایجادی و عبوری از اداره کل راه آهن قم درسال ۹۶ به ۱۶ هزار و ۵۵۷ رام رسید که نسبت به سال ۹۵ به میزان ۱۶/۵ درصد رشد داشته است.

اعتماد گفت: درسال ۹۶ نفرکیلومتر طی شده با قطار‌های قم به عدد ۸۹۰ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۴۱۹ رسید که در مقایسه با سال ۹۵ به میزان ۲۴ درصد رشد داشته است، این عدد درسال قبل ۷۲۴ میلیون و ۱۶۲ هزارو ۴۷۳ نفرکیلومتر بوده است.

براساس گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: براساس اعلام سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور به ازای هر نفرکیلومتر که ازجاده به ریل منتقل شود، ۲۰ سی سی سوخت صرفه‌جویی می‌شود لذا درسال ۱۳۹۶ حدود ۱۸‌میلیون لیترسوخت در اثر نفرکیلومتر جابجا شده با قطار‌های مسافری قم به مقاصد مختلف صرفه‌جویی شده که ارزش آن به بیش از‌۶۲ میلیارد ریال می‌رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما