شناسهٔ خبر: 51849 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خراسان شمالی تشریح کرد:

جزئیات اقدامات راهداری خراسان شمالی در نوروز امسال

نصب تابلو مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در طرح نوروزی امسال، ۱۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر خط‌کشی در محورهای استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: این میزان خط‌کشی در بازه زمانی ۲۳ اسفند ماه ۹۶ تا ۱۵ فروردین ماه جاری، به منظور تأمین ایمنی سفرهای نوروزی انجام شده است.

وی افزود: در این مدت، ۶۲ مورد تعمیرات شبکه روشنایی و چراغ چشمک‌زن، ۴ هزار و ۱۰۹ مورد شستشوی علائم و ۱۲ هزار و ۵۵۰ مترمربع لکه‌گیری در سطح جاده‌های استان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: برای تأمین ایمنی ترددهای جاده‌ای، ۳ هزار و ۳۸۲ عدد علائم افقی و عمودی در محورهای استان نصب و ۱ هزار و ۶۳۵ عدد رفلکتور و استوانه ایمنی نیز نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: برای تأمین و ارتقای ایمنی سفرها، در طرح نوروزی امسال ۲۶۲ بنر ایمنی و هشداری و بیلبوردهای جاده‌ای نصب شد.

بدیعی مقدم نصب و تعمیرات حفاظ (گاردریل و نرده پل) به طول ۳۶۲ متر را از دیگر اقدامات در نوروز امسال عنوان کرد.

وی درباره سایر اقدامات این اداره کل در طرح نوروزی گفت: در این طرح، ۱۱ نمایندگی فعال امداد خودرو برای خدمات‌رسانی به رانندگان فعال بودند که نسبت به تعمیر ۵۵ دستگاه خودرو اقدام کردند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: در طرح نوروزی امسال، ۲۵۰۰ برگ بروشور حقوق مسافر، ۵۰۰۰ برگ بروشور اطلاعات راهداری، ۵۰۰۰ برگ نقشه استان و ایران و ۱۰۰۰ برگ بروشور پیام‌های ایمنی میان مسافران عبوری از استان توزیع شد.

وی بیان کرد: برای معرفی استان به مسافران، ۱۰۰۰ عدد لوح فشرده جاذبه‌های گردشگری و ۲۰۰۰ عدد لوح فشرده سامانه ۱۴۱ و ۵۰۰۰ بسته سوغاتی استان با درج شعار ایمنی نیز به مسافران اهدا شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، تأمین مکان‌های اقامه نماز برای مسافران را از دیگر اقدامات در طرح نوروزی عنوان کرد و گفت: این مکان‌ها در ۱۲ مکان از جمله مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی و نیز راهدارخانه‌ها برای اقامه نماز مهیا شد.

نظر شما