شناسهٔ خبر: 51852 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عبدالملکی خبر داد:

جابجایی بیش از ۳۳ میلیون تن کالا در استان تهران در سال ۹۶

حسن عبدالملکی معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: به همت فعالان حمل و نقل کالا و بار بیش از ۳۳ میلیون تن کالا سال گذشته در استان جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان تهران، حسن عبدالملکی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱۰ شرکت حمل و نقل کالا در سطح استان تهران فعالیت دارند. 

وی با بیان اینکه این شرکت‌ها نقش مهمی در حوزه حمل و نقل کالا ایفا می‌کنند، افزود: این شرکت‌ها با بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ ناوگان در سطح استان فعالیت می‌کنند که عمر میانگین این ناوگان ۱۲ سال بوده و در سطح استان به خدمات‌رسانی در حوزه حمل و نقل کالا می‌پردازند.

عبدالملکی افزود: این مقدار جابجایی کالا در مقایسه با سال ۹۵، ۶/۷ درصد افزایش جابجایی نشان را می‌دهد.

وی ادامه داد: انواع سیمان با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن جابجایی ۵/۸ درصد جابجایی‌ها را به خود اختصاص داده است و پس از آن نیز کالای خرده بار با ۲ میلیون و ۳۲۸ هزارتن ۱/۷ درصد در مرتبه دوم جابجایی کالا را به خود اختصاص داده است.

معاون حمل ونقل استان گفت: این میزان جابجایی کالا درسال ۹۶ با ۳ میلیون ۲۶۷ هزار و ۵۶۵ کامیبون جابجا گردیده اند که سهم تناژ هر کامیون به طور متوسط ۱۰ تن بوده است

وی عمده اقدامات انجام شده در راستای ارتقای ایمنی بار و درآمدزایی را نظارت این اداره کل نسبت به حذف بار‌های بدون بارنامه با بیجک شهری دانست و افزود: تعداد بارنامه‌های صادره درسال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ بیش از ۵ درصد افزایش را نشان میدهد.

عبدالملکی، نفت کوره، ماشین آلات آهن ورقی، سایرفرآورده‌های نفتی، انواع نوشابه، سیمان کیسه‌ای، سیمان فله‌ای، خرده بار، لوله آهنی و قطعات اتومبیل را از جمله عمده بار حمل شده در راه‌های ارتباطی استان عنوان کرد.

نظر شما