شناسهٔ خبر: 51853 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

موسوی بیوکی خبر داد:

افزایش ١۴ درصدی سفرهای نوروزی و کاهش تلفات جاده‌ای/ افزایش سفر با ناوگان حمل‌ونقل ریلی و هوایی/ کاهش شکایت‌های مردمی حاکی از بهبود وضعیت است

سید ابوالفضل موسوی بیوکی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ترددهای حمل‌ونقلی نوروز که تقریباً حدود ١۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ گفت: به لحاظ قدر مطلق یعنی افزایش سفرها، جابه‌جایی‌ها و خودروها، کاهش تلفات داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت، سید ابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به آمار دقیق تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز، گفت: طبق گزارش‌های واصله از سوی سازمان راهداری حدود  ٨ میلیون مسافر در ایام نوروز جابه‌جاشده‌اند که سهم اتوبوس حدود ۵٨ درصد و سهم ناوگان ریلی یک‌میلیون و هشتصد هزار نفر بوده است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در ایام نوروز مسافرانی که درون استان جابه‌جاشده‌اند، حدود ۴۴ درصد و جابه‌جایی برون‌استانی حدود ۵۶ درصد گزارش شده است.

افزایش ١۴ درصدی ترددها نسبت به سال گذشته

وی افزود: آماری که پلیس راهور در خصوص تمامی ترددهای حمل‌ونقلی ارائه کرده نشان می‌دهد که حدود ۵١ میلیون تردد در بازه زمانی ٢۴ اسفند تا ١٧ فروردین ٩٧صورت گرفته که تقریباً حدود ١۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم.

موسوی بیوکی با اشاره به جزییات تلفات در شقوق مختلف حمل‌ونقل، تصریح کرد: متأسفانه تلفات در سواری ۶٨ درصد، وانت ٨ درصد، موتورسیکلت ١٧ درصد،کامیون نیز ۶ درصد و یک درصد هم در مسافربری عمومی بوده است.

آمار تلفات در ایام نوروز به لحاظ عددی بیشتر شده است

وی با تأکید بر اینکه به لحاظ عددی آمار تلفات در ایام نوروز بیشتر شده است، گفت: به لحاظ قدر مطلق یعنی افزایش سفرها، جابه‌جایی‌ها و خودروها کاهش تلفات داشته‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بابیان اینکه ١١ درصد تلفات مربوط به عابرین بوده است،ادامه داد: سهم تلفات موتورسیکلت‌ها ١٧ درصد است که عدد بالایی است ازاین‌رو باید قاعده و قانونی در نظر گرفته‌شده و دست نیروی انتظامی برای برخورد با راکبان موتورسیکلت باز باشد به این شکل که در برخی محورها و جاده‌ها سفر موتورسیکلت ممنوع شود.

افزایش سهم جابه‌جایی مسافر از سوی ناوگان حمل‌ونقل ریلی

وی افزود: متأسفانه سال جاری در برخی استان‌ها همچون یزد، شمال فارس، خوزستان، گیلان و جنوب کرمان آمار تصادفات بیشتر از سایر استان‌ها بود ازاین‌رو باید اختیاراتی به پلیس داده شود تا از حرکت برخی وسایل نقلیه در جاده‌ها جلوگیری کند.

موسوی بیوکی با اشاره به کاهش تصادفات در ناوگان اتوبوس‌رانی، تصریح کرد: در حمل‌ونقل با اتوبوس به دلیل بازسازی و نوسازی این ناوگان و همچنین نصب دستگاه کنترل سرعت کاهش آمار تصادفات گزارش شده است.

افزایش ١٠ درصدی سفر با ناوگان حمل‌ونقل ریلی

وی همچنین از افزایش سهم جابه‌جایی مسافر از سوی ناوگان حمل‌ونقل ریلی خبر داد و گفت:  افزایش ١٠ درصدی سفر با این ناوگان را داشته‌ایم که این هم بر اساس برنامه‌ای که در دولت و مجلس تنظیم‌شده بود انتظار چنین آماری را داشتیم.

موسوی بیوکی ادامه داد: خوشبختانه تأخیر در حرکت قطارها به‌صورت میانگین به ١۵ ثانیه برای هر قطار رسیده و تأخیر در رسیدن به مقصد هم به ٢٧ ثانیه رسیده است که رکود جالبی است ازاین‌رو مردم با اطمینان بیشتری حمل‌ونقل ریلی را می‌توانند انتخاب کنند.

حدود ٧٠ درصد تصادفات در ایام نوروز به دلیل تخلفات یا خطای انسانی بوده است

وی افزود: در حمل‌ونقل هوایی نیز افزایش جابه‌جایی مسافر داشته‌ایم میزان تاخیرات بسیار کاهش داشته و همچنین روند نزولی میزان شکایت‌های مردمی نیزحاکی از بهبود وضعیت است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تأکید کرد: حدود ٧٠ درصد تصادفات در ایام نوروز به دلیل تخلفات یا خطای انسانی مانند بی‌توجهی به جلو، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ بوده است که این حاکی از آن است که در قسمت آموزش مردم بیشتر باید دقت کنیم و دست پلیس را باید در اعمال جریمه بازتر کنیم تا با اعمال کنترل‌ها از شدت تصادفات و تعداد آن کاسته شود.

حدود ٣۶ درصد تصادفات به علت واژگونی خودروها بوده است

وی ادامه داد: حدود ٣۶ درصد تصادفات به علت واژگونی خودروها بوده ازاین‌رو لازم است در تولید خودرو به استحکام و استاندارد آن توجه شود.

موسوی بیوکی گفت: متأسفانه همچنان بیشترین میزان تصادفات جاده‌ای مربوط به پراید بوده ازاین‌رو باید در رعایت ایمنی و استاندارد در تولید آن بیشتر توجه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر نمی‌توانیم استاندارد تولیدات ملی درزمینهٔ خودرو را افزایش دهیم باید از خروج این خودروها از شهر یا پیمودن مسیرهای طولانی ممانعت شود

نظر شما