شناسهٔ خبر: 51870 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ایام نوروز ۹۷ انجام شد؛

فعالیت ۲۰۰ نیروی راهداری در سفرهای نوروزی/ بهره‌برداری از ۶ دستگاه دوربین نظارت تصویری در محور کرج- چالوس

مهرداد جهاني مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به بهره‌برداری از ۶ دستگاه دوربین نظارت تصویری منصوب در تونل کندوان در محورکرج- چالوس گفت: در طول ایام سفر‌های نوروزی سال ۹۷ بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل راهداری به همراه ۳۵ دستگاه ماشین سبک و ۸۵ دستگاه انواع ادوات نیمه سنگین و سنگین راهداری فعالیت کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، مهرداد جهانی مدیر این اداره کل با اعلام این مطلب، اظهار کرد: در طول ایام سفر‌های نوروزی هموطنان که از تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا ۱۷ فروردین ادامه داشت، بیش از ۳۵ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۶۳ تردد توسط ۴۴ دستگاه تردد شمار در محور‌های مواصلاتی استان ثبت شد که این آمار افزایش ۵/۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز همچنین به جابجایی ۱۳۶ هزار و ۸۴۴ مسافر از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی اشاره کرد و افزود: این مسافران طی ۸۳۲۶ سفر شامل: ۶۰۷۸ سرویس ناوگان اتوبوسی، ۱۹۷۸ سرویس ناوگان مینی بوسی و سواری کرایه جابجا شده اند.

وی بیان کرد: همچنین در این ایام تعداد ۴۰۰۴ مسافرتوسط ۹۱ دستگاه اتوبوس درقالب کاروان‌های راهیان نور از استان البرز به مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش نشان میدهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بخش راهداری نیز از آغاز این طرح بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل راهداری به همراه ۳۵ دستگاه ماشین سبک و ۸۵ دستگاه انواع ادوات نیمه سنگین و سنگین راهداری، در قالب ۱۳ راهدارخانه ثابت و سیار، ۱۶ پایگاه راهداری نوروزی و ۲۵ اکیپ راهداری در محور‌های مواصلاتی استان جهت خدمات رسانی به مسافران حضور داشتند و به مسافران خدمات رسانی کردند.

وی خاطر نشان کرد: قبل از شروع طرح تعطیلات نوروزی به منظور فراهم کردن شرایط سفر ایمن‌تر برای مسافران، بهسازی محور‌های ارتباطی استان از جمله انجام عملیات خط کشی ویژه نوروزبه میزان بیش از ۵۰۰ کیلومتر باند، لکه گیری رویه‌های آسفالتی و روکش آسفالت به میزان بیش از ۵۰۰۰ متر مربع، تعمیر و مرمت مستمر انواع گاردریل به میزان بیش از ۵۰۰ شاخه، نصب ۴۰۰ عدد انواع تابلو مسیرنما جهت آشکار سازی نقاط پرحادثه، نصب ۲۰۰۰ عدد نیوجرسی، لق‌گیری محور کرج- چالوس و تعمیر و مرمت سیستم روشنایی راه وتونل انجام شد.

جهانی بهره‌برداری از ۶ دستگاه دوربین نظارت تصویری منصوب در تونل کندوان در محورکرج-چالوس و راه اندازی سامانه ۱۴۱ با ظرفیت پاسخگویی به ۲۴۰ تماس همزمان را از دیگر اقدامات انجام شده جهت مدیریت سفر‌های نوروزی ذکر کرد. 

نظر شما