شناسهٔ خبر: 5191 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

مراحل عملیاتی‌ شدن پروژه آزادراه تبریز- بازرگان / آثار توسعه‌ای آزادراه تبریز- بازرگان

آزادراه حرم تا حرم مجری طرح آزادراه تبریز- بازرگان با تشریح آثار توسعه‌ای آزادراه تبریز- بازرگان گفت: انعقاد قرارداد مشارکت سرمایه‌گذاری و قرارداد پیمانکاری، ادامه عملیات مطالعاتی و اجرای پروژه از مراحلی هستند که در دستور کار قرار دارد.

اروجعلی علیزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره پروژه آزادراه تبریز- مرند- بازرگان گفت: این پروژه با طول ۲۵۳ کیلومتر و از تبریز به مرز بازرگان تعریف شده است.

مجری طرح آزادراه تبریز- بازرگان با بیان این‌که جلسات متعددی در حوزه‌های کارشناسی، مدیریتی و اجرایی این پروژه انجام شد گفت: پیشتر شرکت سرمایه‌گذاری ترک برگیز برای مشارکت با این پروژه اعلام آمادگی کرد. در ادامه تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت راه و شهرسازی و این شرکت با نسبت آورده ۶۵ درصد از سوی سرمایه‌گذار و ۳۵ درصد از سوی وزارت‌خانه امضا شد.

وی ادامه داد: انعقاد قرارداد مشارکت سرمایه گذاری و قرارداد پیمانکاری، ادامه عملیات مطالعاتی و اجرای پروژه از مراحلی هستند که در دستور کار قرار دارد.

علیزاده با بیان این‌که طی چهار سال آینده عملیات مطالعاتی و اجرایی پروژه انجام خواهد شد، اظهار کرد: همچنین ۱۸ سال به عنوان مدت بهره‌برداری پروژه در نظر گرفته شد، البته در صورت نیاز مدت زمان بهره‌برداری از پروژه بازنگری می‌شود.

مجری طرح آزادراه تبریز- بازرگان با بیان این‌که این پروژه ملی و از مبدا تهران به مقصد بازرگان است، گفت: آزادراه تبریز- بازرگان که ایران را به عنوان کریدور اصلی اروپا معرفی می‌کند، تنها مربوط به یک شهرستان نیست و برای کل کشور حائز اهمیت است.

علیزاده در پاسخ به این پرسش که این پروژه تا چه میزان زمینه‌های رونق اقتصادی منطقه را به همراه خواهد داشت، گفت: راه زیربنای هر توسعه‌ای است. با توجه به این‌که این مسیر با مشخصات آزادراهی ساخته خواهد شد، در توسعه منطقه از بعد اجتماعی، سرمایه‌گذاری، تولید، اشتغال، گردشگری و صنایع مربوطه نقش اساسی دارد.

هیأت وزیران روز یکشنبه ۱۷ اسفند به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد برای اجرای آزادراه تبریز – مرند – بازرگان به طول حدود ۲۵۳ کیلومتر، شامل طراحی، مطالعات، احداث آزادراه و تأسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره‌برداری از آن نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه یاد شده با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام کند./

برچسب‌ها:

نظر شما