شناسهٔ خبر: 51913 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رضوانی:

گردشگری دریایی در بندر امیرآباد امسال بیش از ۵۶ درصد رشد داشته است

بندر امیرآباد مدیر بندر امیرآباد گفت: تعداد گردشگران دریایی در نوروز امسال به ۲۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسید و با رشد ۵۶.۵۸ درصدی مواجه شد که در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری مهر، سیاوش رضوانی اظهار کرد: آنچه به عنوان رئوس برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات این بندر در ساماندهی طرح گردشگری دریایی اجرا شد در ارتباط مستقیم با اهداف کلان سازمان در تأمین و ارتقای ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیت و همچنین توجه به نقش و مسئولیت‌های اجتماعی بود.

وی گفت: در نوروز سال ۹۶ تعداد ۲ هزار و ۸۷۲ فروند و در نوروز ۹۷ تعداد ۴ هزار و ۴۹۷ فروند کشتی با رشد ۵۶ درصدی مورد استفاده قرار گرفت.

این مسئول افزود: مواردی که در ارزیابی گردشگری دریایی مورد توجه قرار گرفت؛ شامل شناور، مسیرهای گردشگری دریایی، نظارت بر فعالیت شناورهای تفریحی و اشاعه فرهنگ گردشگری دریایی بود.

مدیر بندر امیرآباد یادآور شد: در خصوص ارزیابی شناور با توجه به برنامه‌ریزی‌های جدی به عمل آمده و تأکید بر ضرورت رعایت تمام موارد به لحاظ فنی، ایمنی و سایر ملزومات مرتبط با رعایت حداقل استانداردهای لازم، فعالیت شناورها در جابجایی گردشگر به نحو مطلوبی مورد ارزیابی قرار گرفت.

رضوانی با اعلام اینکه مسیرهای گردشگری دریایی ایمن به عنوان دومین محور مرتبط با گردشگری دریایی ایمن مطرح است، بیان کرد: با تعیین، شناسایی و تفکیک مسیر تردد شناورها به این مهم نیز به‌طور ویژه پرداخته شد.

وی ادامه داد: بویه گذاری محل تردد قایق‌ها و تفکیک مسیر از تردد جت اسکی‌ها از جمله اقدامات خوبی بود که در این زمینه به اجرا درآمد تا در این زمینه هم ارزیابی نسبتاً مطلوبی داشته باشیم.

این مسئول، نظارت بر فعالیت شناورهای تفریحی از سوی کارشناسان را یکی دیگر از عناوین برنامه‌های این بندر در نوروز امسال عنوان کرد و گفت: با حضور مستمر و مستقیم کارشناسان در تمام طول تعطیلات نوروز، قوانین و مقررات مرتبط با ایمنی گردشگری دریایی نیز با جدیت هرچه تمام‌تر اجرایی شد که از زحمات دلسوزانه همه همکاران در این زمینه قدردانی می‌شود.

رضوانی گفت: اشاعه فرهنگ گردشگری دریایی از منظر ایجاد زیرساخت فکری در خصوص ارتقای آگاهی اقشار جامعه با محوریت ایمنی گردشگری دریایی مورد تأکید است.

وی افزود: در این زمینه رسالت اطلاع‌رسانی با استفاده از ابزارهای موجود از جمله بهره‌مندی از قابلیت‌های تلویزیون شهری، نصب بنر، توزیع بروشورهای حاوی مضامین ایمنی گردشگری دریایی و به طور ویژه برگزاری چندین کارگاه آموزشی رعایت نکات ایمنی در امر گردشگری دریایی بوده است که در مجموع نمره قابل قبولی دریافت شد.

مدیر بندر امیرآباد همچنین ایجاد زیرساخت‌های اساسی محقق کننده اهداف کلان سازمان در مبحث ایمنی دریانوردی را شامل احداث اسکله تفریحی، احداث سالن انتظار، استانداردسازی شناورهای تفریحی با خارج‌سازی تدریجی قایق‌ها دانست و یادآور شد: این موارد از برنامه‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

رضوانی با مقایسه آماری اجرای طرح گردشگری دریایی نوروز سال ۹۶ و ۹۷ در بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اظهار کرد: تعداد گردشگر نوروز سال ۹۶ تعداد ۱۷ هزار و ۲۳۲ نفر بود که این آمار در نوروز ۹۷ به ۲۶ هزار و ۹۸۲ نفر گردشگر دریایی رسید و با رشد ۵۶.۵۸ درصدی مواجه بودیم.

وی همچنین با اشاره به تعداد قایق‌های مورد استفاده در بندر امیرآباد گفت: در نوروز سال ۹۶ تعداد ۲ هزار و ۸۷۲ فروند و در نوروز ۹۷ تعداد ۴ هزار و ۴۹۷ فروند کشتی با رشد ۵۶ درصدی مورد استفاده قرار گرفت.

مدیر بندر امیرآباد گشت دریایی انجام شده در سال ۹۶ را ۳۶۰ نفر ساعت اعلام کرد و گفت: این تعداد در سال ۹۷ به ۴۶۰ نفر ساعت با درصد تغییرات ۲۷.۷۷ درصد رشد رسید و در گشت ساحلی هم در نوروز سال ۹۶ تعداد ۱۰۰ نفر ساعت گشت انجام و در سال ۹۷،  ۲۰۲ نفر ساعت گشت دریایی انجام شد که با رشد  ۱۰۲ درصدی مواجه بودیم.

نظر شما