شناسهٔ خبر: 51933 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری لرستان خبر داد:

افزایش ۱۶ درصدی حمل‌و‌نقل کالا در لرستان

کامیون مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان گفت: در سال ۹۶ میزان جابجایی کالا در ناوگان حمل بار استان لرستان با ۱۶ درصد افزایش همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان گفت: در سال گذشته پنج میلیون و ۸۲۲ هزار و ۴۲۱ تن انواع کالا توسط ناوگان حمل کالا استان جابجا شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ حدود ۱۶ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه این میزان بار در قالب ۴۵۰ هزار و ۹۵۸ فقره بارنامه جابجا شده، افزود: از نظر تعداد بارنامه صادر شده نیز در سال ۹۶ نسبت به سال پیش از آن ۱۴ درصد افزایش مشاهده می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان گفت: در سال ۹۶ تعداد ۱۶ هزار و ۲۰۱ راننده در بخش کالا استان اشتغال داشته‌اند که در مقایسه با سال ۹۵ از رشد پنج درصدی برخوردار شده است.

وی از افزایش سه درصدی تعداد ناوگان کالا در استان خبر داد و اظهار کرد: طی سال گذشته ۹ هزار و ۴۴۷ دستگاه خودرو حمل بار در لرستان مشغول فعالیت بودند که متوسط عمر این ناوگان در استان ۱۵.۷۷ سال و نزدیک به میانگین کشوری است.

نظر شما