شناسهٔ خبر: 51942 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هاشمی مطرح کرد؛

افزایش فروش بلیط اینترنتی در ستاد نوروزی ۹۷

ستار هاشمی معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان در شورای معاونین از افزایش ۱۴۳ درصدی فروش بلیط اینترنتی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، ستار هاشمی معاون حمل ونقل با بیان اینکه تعداد ۴۰ هزار و ۵۳۱ نفر از مسافرین از طریق بلیط‌های پیش فروش شده اقدام به مسافرت کردند، گفت: این امر نشانگر اشتیاق مسافرین به خدمات غیر حضوری و از راه دور می‌باشد که باعث افزایش ۱۴۳ درصدی فروش بلیط اینترنتی در مدت طرح نوروزی بوده است.

هاشمی با اشاره به اینکه بیشترین آمار جابجایی مسافر در روز ۲۷ اسفند ۹۶ و کمترین آمار جابجایی مسافر در روز ۱۳ فروردین ۹۷ را شاهد بوده ایم، بیان کرد: جابجایی و تعداد سفر انجام شده در طول طرح نوروزی ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از کاهش سفر برون استانی در بخش اتوبوسی می‌دهد که بیانگر میل مردم به استفاده ازظرفیت‌های هوایی وریلی در ایام نوروز می‌باشد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان افزود: تعداد سفر انجام شده به تفکیک ناوگان در طول طرح نوروزی عبارتند از تعداد سفر اتوبوسی ۲ هزار و ۵۰۵، مینی‌بوس ۶۹۴، سواری کرایه پنج هزار و ۲۵۳ سفر که می‌توان گفت جمع سفر‌های انجام شده هشت هزار و ۴۵۲ بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد ازکل سفر‌های انجام شده توسط ناوگان سواری کرایه که عمدتا در مسیر‌های درون استانی بوده و متوسط سفر‌های روزانه به ترتیب اتوبوس، مینی بوس وسواری کرایه ۱۲۵ سفر، ۳۵ سفر و ۶۲ سفر بوده است.

وی افزود: در ایام طرح ۹۹ هزار و ۱۹۰ نفر مسافر وارد به استان و تعداد ۵۶ هزار و ۲۱۵ نفر از استان خارج شده و همچنین تعداد ۲۵ هزار و ۶۳۱ نفر در داخل استان جابجاشده اند که می‌توان گفت: در طرح نوروزی ۹۷ تعداد ۱۵۵ تعداد ۴۰۵ هزار مسافر به استان وارد و خارج شده اند که تعداد مسافر وارده شده به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۹ درصدی داشته است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در طول طرح نوروزی سال ۹۷ تعداد ۲ هزار و ۵۰۸ نفر از زائرین ازطریق ۵۱ سفر اتوبوسی به مناطق عملیاتی درقالب کاروان‌های راهیان نور به جنوب کشور اعزام شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش سفرومسافر به ترتیب کاهش ۲۸ و ۱۴ درصدیرا شاهد بوده ایم.

نظر شما