به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، در راستای ارتقای ایمنی دریانوردی و پاکسازی کانال استراتژیک خورموسی از بقایای بزرگترین شناورهای به جای مانده از زمان جنگ تحمیلی و به واسطه قرارداد منعقده با شرکت تاید واتر از مجموع ۷ فروند شناور واگذار شده به شرکت مذکور سه فروند از پر ریسک ترین آنها به نام های"ایران حجت" به طول ۱۵۵متر و عرض ۲۰ وارتفاع ۱۳ متر و وزن تقریبی ۷۰۰۰تن و"جامی۲"به طول ۱۶۶ و عرض ۲۳ و ارتفاع ۱۲ متر و وزن تقریبی ۷۰۰۰ تن و کشتی،LOUISE۱ به طول۱۶۵ و عرض ۲۱ و ارتفاع ۱۳ متر و وزن تقریبی ۷۰۰۰ تن به طور کامل خارج شده، که پس از شناور سازی این مغروقه ها به قطعات کوچک تر تقسیم گردیده و هم اکنون لاشه و محموله آنها به محل دپوی بندر منتقل و در حال طی تشریفات اداری جهت فروش می باشد.
خروج این تعداد شناور از کانال طبیعی خورموسی علاوه بر ارتقای ایمنی دریانوردی، ریسک تردد شناورهای ایرانی و خارجی به مجتمع بندری امامخمینی را کاهش داده و در کمکردن مبالغ بیمه شناورهای خارجی نیز موثر بوده و علاوه بر آن به دلیل پاکسازی کانال خور موسی هزینههای لایروبی کانال مذکور نیز کاهش یافته است.
نظر شما