شناسهٔ خبر: 51984 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه وشهرسازی از پروژه‌های خبر داد:

اشتغال ۱۲۲۱ نفر در پروژه ساخت آزادراه اراک- خرم‌آباد/ اجرای بزرگترین تونل ریلی کشور در راه‌آهن دورود- خرم‌آباد

بازديد معاون وزیر راه وشهرسازی در بازدید از آزادراه اراک-خرم‌آباد گفت:‌ در راستای تمرکز بر توسعه شبکه آزادراهی کشور این پروژه به عنوان یکی از مهمترین کریدورهای ترافیکی کشور در اتصال نواحی شمالی به بندر امام‌خمینی است که بخش‌هایی از آن با بکارگیری ۱۲۲۱نفر نیروی انسانی به طور مستقیم و ۴۶۶ دستگاه ماشین‌آلات تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی در سفر به استان لرستان از پروژه‌های راه، آزادراه و راه‌آهن در این استان بازدید کرد.

خادمی در بازدید از آزادراه اراک-خرم‌آباد گفت: این آزادراه یکی از مهمترین کریدورهای ترافیکی کشور در اتصال نواحی شمال کشور به بندر امام‌خمینی است که علاوه بر نقش آن در جا‌به جایی بار و مسافر، جایگاه ویژه‌ای در صادرات، واردات و ترانزیت کالا دارد.

وی پیشرفت فیزیکی آزادراه اراک-خرم‌آباد را ۷۰ در اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون ۱۲۲۱نفر نیروی انسانی به طور مستقیم و ۴۶۶ دستگاه ماشین‌آلات در قطعات فعال پروژه به کار گرفته شده است تا این پروژه هرچه سریعتر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول این آزادراه را ۱۳۴ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این آزادراه موجب اتصال آزادراه اراک- سلفچگان- ساوه و آزادراه خرم‌آباد- پل زال می شود و همچنین نقش مهمی در گشایش گره‌های ترافیکی در محدوده‌ شهرهایی چون اراک، بروجرد و خرم‌آباد دارد.

خادمی همچنین در این بازدید از تونل پونه در آزادراه اراک- خرم‌آباد بازدید کرد و گفت:  این تونل اولین و بزرگترین تونل سه خطه آزادراهی کشور است که نقش میانبر مسیر بروجرد به خرم‌آباد را ایفا می‌کند و مسیر فعلی به طول ۱۰۰ کیلومتر را به ۵۸ کیلومتر کاهش می‌دهد.

اجرای پل بزرگ نوغان در محور داران- دورود- الیگودرز

معاون وزیر راه وشهرسازی در این سفر همچنین از محور داران-دورود- الیگودرز بازدید کرد و در این خصوص اظهار داشت:‌ عملیات تکمیلی باند دوم این محور در دو قطعه در حال اجرا است که قطعه اول به طول ۷ کیلومتر و قطعه دوم به طول ۱۷.۹ کیلومتر است و از دامنه به سمت الیگودرز آغاز شده و در محدوده حوضه استحفاظی استان اصفهان در نزدیکی روستای دره ساری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در بازدید از پل بزرگ نوغان در این محور اعلام کرد: این پل به طول ۶۰ متر در ابتدای قطعه دوم محور بر روی رودخانه نوغان واقع شده است که دارای کوله‌ای یکپارچه به عرضی۱۱.۸۰  متر، سه دهانه ۲۰ متری بهمراه پایه‌های میانی و یک دال به عرض ۱۱.۸۰متر برای خط برگشت است.

وی خاطرنشان کرد: در زیر عرشه دو ستون به قطر ۱.۶۰ متر بر روی پی سطحی ساخته خواهد شد که پی این پل  نیز از نوع پی سطحی است.

اجرای بزرگترین تونل ریلی کشور در راه‌آهن دورود- خرم‌آباد

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های استان لرستان از راه‌آهن دورود- خرم‌آباد بازدید کرد و اظهار داشت: این پروژه به طول ۳۶۷ کیلومتر، یکی از مهمترین خطوط ریلی کشور است که با افزایش ظرفیت خط سراسری نقش عمده‌ای در توسعه ترانزیت کالا ایفا می‌کند و زمینه افزایش مبادلات بین‌المللی از طریق خط‌آهن را فراهم می‌کند.

خادمی با بیان اینکه طراحی این راه‌آهن ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت  برای قطارهای باری است، افزود: عملیات اجرایی این خط ریلی با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۲ درصدی در حوزه زیرسازی در حال انجام است که دارای چهار ایستگاه ترافیکی و سه ایستگاه مسافری است.

وی در ادامه با تاکید بر حفاری ۵ هزار متر تونل طی سال گذشته در این خط ریلی افزود: راه‌آهن دورود-دارای بزرگترین تونل ریلی کشور به طول ۶.۴ کیلومتر است و به منظور افزایش روند اجرائی پروژه، ۴ دستگاه بچینگ به کارگاه‌ها اضافه شده و هم‌اکنون به وسیله سه دستگاه قالب لاینینگ در سه تونل عملیات اجرایی لاینینگ در حال انجام است.

نظر شما