شناسهٔ خبر: 51988 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گسترش سامانه بارشی در شهرها از روز جمعه/ دما در نیمه شمالی کشور کاهش می‌یابد

باران روز جمعه سامانه بارشی بر روی کشور کاملاً مستقر شده و توسعه می‌یابد و در اغلب نقاط کشور جو ناپایدار خواهد بود؛ با عبور متناوب امواج ناپایدار از روی کشور تا روز دوشنبه هفته آینده، در نیمه شمالی کشور جوی ناپایدار همراه با افت دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، بر اساس تحلیل‌های نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی، سامانه بارشی امروز نیز برروی کشور فعال است و شدت بارش‌ها امروز در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، برخی نقاط کرمانشاه، ‌ا یلام و شمال خوزستان است.

روز آینده این سامانه جوی، ضمن تقویت در غرب و شمال غرب کشور به مرکز و شرق کشور نیز گسترش می‌یابد؛ شدت بارش‌ها در روز پنج‌شنبه در جنوب آذربایجان غربی، برخی نقاط کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی خوزستان خواهد بود که می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی‌ شدن مسیرها و همچنین بارش تگرگ شود.

روز پنجشنبه ۹۷/۱/۲۳ ‌بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی آذربایجان غربی و برخی مناطق آذربایجان شرقی و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها در کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و نیمه شمالی خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه سامانه بارشی بر روی کشور کاملا مستقر شده و توسعه می‌یابد و در اغلب نقاط کشور جو ناپایدار خواهد بود. بر این اساس به جز برخی مناطق شمال شرق هوای ابری، بارش باران، رگبار رعد و برق و وزش باد شدید موقت با احتمال وقوع تگرگ در اغلب مناطق پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش باران همراه با افت دما در ساحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر امروز و روز آینده شمال خلیج فارس همچنین بعدازظهر جمعه و روز شنبه دریای خزر مواج است.

با عبور متناوب امواج ناپایدار از روی کشور تا روز دوشنبه هفته آینده همچنان در نیمه شمالی کشور جو ناپایدار همراه با افت دما پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران روز آینده کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه اوایل شب رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید در تهران رخ خواهد داد؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۵ و ۱۹ درجه خواهد بود.

فردا اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهرکرد با کمیته دمای ۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۷ فروردین‌ماه سال جاری ۹۵.۲ میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۷۹.۹ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۴۷.۱ درصد کمتر از سال گذشته است، بیشترین میزان بارش در هفته بیست و هشتم متعلق به منطقه مینودشت در استان گلستان به میزان ۳۱ میلی‌متر بوده است.

نظر شما