شناسهٔ خبر: 5199 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

افتتاح ۱۰۹۸ واحد مسکن مهر در استان چهارمحال و بختیاری

مهرآبادي: ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده واگذاری است

افتتاح مسكن مهر - مهرآبادي ۱۰۹۸ واحد مسکن مهر با حضور مجری ویژه و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر و استاندار چهارمحال و بختیاری در منظریه شهرکرد افتتاح شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، امروز سه شنبه، ۱۹ اسفند ۹۳ طی مراسمی با حضور احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر و مدیر کل راه و شهرسازی استان همزمان ۱۰۹۸ واحد مسکن مهر در محله ۳۶ منظریه شهرکرد به بهره‌برداری رسید.

از این تعداد مسکن مهر، ۷۴۱ واحد در منظریه شهرکرد، ۲۸۱ واحد در شهرک الهیه بروجن و ۷۶ واحد نیز در شهرستان فارسان است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده واگذاری است. مشکل اصلی این واحدها، خدمات زیربنایی است که می کوشیم خدمات مورد نیاز آنها را تامین کنیم.

وی گفت: از دو میلیون و ۳۰۰هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور که قرارداد آنها منعقد شده، تاکنون یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده، ۲۷۰هزار واحد آماده واگذاری و ۳۰۰ هزار واحد در مرحله نازک کاری است.

وی افزود:عملیات ساخت بقیه این واحدها نیز در حال اجراست که پیش بینی می شود تا نیمه اول سال ۹۵ به اتمام برسد.

اصغری مهرآبادی به برنامه وزارت راه و شهرسازی و تاکید مقام عالی دولت برای اتمام بخش عمده پروژه مسکن مهر تا پایان سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: پرونده مسکن مهر تا نیمه اول سال ۹۵ در کشور بسته می شود.

وی در ادامه از افزایش سقف تسهیلات مسکن از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان و همچنین بازپرداخت از ۱۵ سال به ۲۰ سال خبر داد و گفت: این افزایش تسهیلات به واحدهایی تخصیص می یابد که دفترچه اقساط دریافت نکرده اند.

وی اظهار کرد: این افزایش تسهیلات در زمره کمک های دولت برای کمک به مردم در پروژه مسکن مهر است.

اصغری مهرآبادی درباره مشکلات دستگاه های خدمات رسان زیربنایی گفت: کمبود اعتبارات دستگاه‎های خدمات رسان، یکی از مشکلات این بخش است.

وی گفت: ارائه خدمات زیربنایی شامل آب، برق، گاز و فاضلاب برعهده دولت است و متقاضیان بابت این موارد پولی نمی پردازند، مگر حق انشعاب که برعهده متقاضیان است و مابقی را دولت بر عهده دارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با اشاره به همکاری دستگاه های خدمات رسان با وزارت مسکن و شهرسازی برای اجرای طرح مسکن مهر گفت: استانداریها از اجرای این طرح ملی حمایت می کنند و وزارتخانه های نیرو، نفت و راه و شهرسازی با هم تعامل و همکاری دارند.

وی گفت: ما در اجرای طرح مسکن مهر از دستگاه های خدمات رسان جلوتر هستیم اما کمبود اعتبار یکی از مشکلات این دستگاه هاست.

اصغری مهرآبادی افزود: وزارت نیرو در بسیاری از استانها و برغم کاستی اعتبارات مورد نیاز، از محل استقراض و بدهی توانسته است به افتتاح واحدهای طرح مسکن مهر کمک کند.

وی به بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: با وجود این میزان دیون و بدهی، وزارت نیرو همکاری خوبی در اجرای طرح مسکن مهر داشته است.

وی همچنین از تصویب یکهزار میلیارد تومان اعتبار در سالجاری برای خدمات رسانی بویژه در زمینه تصفیه خانه ها و طرحهای فاضلاب از سوی دولت خبر داد و گفت: برای تخصیص این اعتبار، محل ها و مکان های مشکل دار مشخص و در مصوبه، اسم طرحها نیز ذکر شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه برای افتتاح یکهزار و ۹۸واحد مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده بود.

نظر شما