شناسهٔ خبر: 51999 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نقصان محمدی مطرح کرد؛

بازآفرینی شهری از مهمترین اولویت‌های استان در سال ۹۷

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: امیدوارم بتوانیم به صورت عملیاتی وارد موضوع بازآفرینی شهری شویم که این موضوع گستره وسیعی را در شهرهای استان و مقیاس ملی در بر می‌گیرد و یکی از مهمترین مباحث سال ۹۷ بحث بازآفرینی شهری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان یزد با حضور محسن صادقیان معاون عمرانی استانداری، محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان و مسئولانی از شهرداری، فرمانداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نقصان محمدی در سخنانی با اشاره به جلسات برگزار شده در این زمینه بیان کرد: امیدوارم بتوانیم به صورت عملیاتی وارد موضوع بازآفرینی شهری شویم که این موضوع گستره وسیعی را در شهرهای استان هم چنین در مقیاس ملی در بر می‌گیرد و یکی از مهمترین مباحث سال ۹۷ بحث بازآفرینی شهری است.

وی ادامه داد: تلاش بر این است که در این زمینه، ضمن اقداماتی که توسط دولت صورت می‌گیرد، بستری فراهم کنیم که بخش خصوصی و مشارکت مردمی بتواند فعال شود و کیفیت فضاهای زیستی انسان را در شهرها ارتقاء دهد و بتواند نیازهای خدماتی و مسکونی را پاسخگو باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به دورنمای طرح بازآفرینی شهری گفت: برای عملیاتی کردن اهداف باید محلاتی را انتخاب کنیم و در آن محلات برنامه‌هایی تدوین، اجرا و به نتیجه برسانیم که امروز محلات هدف شامل بافت تاریخی، بافت فرسوده و بافت حاشیه‌ای است.

وی ادامه داد: بودجه سال ۹۷ شامل ۴ بخش بوده که بخشی به وزارت راه و شهرسازی مربوط است و بخشی ديگر شهرداری و یک بخش هم دستگاه‌های اجرایی که نهایتا باید منجر به حضور سرمایه‌گذاران شود و بستری فراهم آید که خود مردم بتوانند در این راستا حرکت کنند.

نقصان محمدی با تاکید بر نگاه تعمیم پذیري این برنامه گفت: ما اگر این نگاه را پیدا کنیم امکان حضور بخش خصوصی راحت تر خواهد بود که این برای اقتصاد و کشور بسیار مهم و حیاتی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در ادامه این جلسه ارائه اطلاعات مربوط به بافت های هدف پیشنهادی و برنامه های بازآفرینی براساس محله محوری مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

نظر شما