شناسهٔ خبر: 52008 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان اردبیل خبر داد:

جابجایی ۱۲۱ هزار مسافر با ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در نوروز ۹۷/ ثبت ۸ میلیون تردد در محورهای استان اردبيل

تردد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ایام نوروز ۱۲۱ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌اي جابجا شدند که این آمار به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در ایام نوروز ۱۲۱ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌اي جابجا شدند که این آمار به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل آمار جابجایی مسافران را در قالب کاروان راهیان نور در ایام نوروز امسال ۲ هزار و ۶۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: این جابجایی با استفاده از ۶۰ دستگاه اتوبوس انجام شده است.

رحمتی در ادامه به تردد مسافران از پایانه مرزی بیله‌سوار از ۲۳ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال اشاره کرد و گفت: در مجموع ۹۱ هزار نفر تردد مسافر را در این ایام شاهد بودیم که این میزان تردد از طریق اتوبوس و سواری به نسبت سال‌های گذشته ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل افزایش ۱۰ درصدی در تردد مسافران نوروزی را از طریق پایانه مرزی با ناوگان سواری و کاهش ۲۰ درصدی در استفاده از ناوگان اتوبوس را یادآور شد و تصریح کرد: تردد کامیون، سواری و اتوبوس از طریق پایانه مرزی در ۱۲ ماهه سال گذشته نیز در حدود ۷۱ هزار و ۱۷۰ مورد تردد بوده که یک رشد ۱۸ درصدی را نیز در این بخش شاهد هستیم.

وی در ادامه به ۸۰ میلیون تردد در محورهاي استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با فعالیت ۶۰ سامانه ترددشمار، این رفت و برگشت خودروها را محاسبه می‌کنیم به طوری که در ایام نوروز ۸ میلیون تردد در همه جاده‌های استان اردبیل به ثبت رسید.

نظر شما