شناسهٔ خبر: 52029 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گزارش داد:

افزایش ۱۲ درصدی سفرها در محورهای مواصلاتی استان بوشهر/ کاهش ۴۲ درصدی تصادفات منجر به فوت در ایام نوروز/ بوشهر جزء ۳ استان برتر در اقامت های نوروزی

فرزاد رستمی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در ایام نوروز در شبکه راه‌های استان، آمار اعلام شده حکایت از رشد ۱۲ درصدی سفرها و کاهش تلفات منجر به فوت دارد.

فرزاد رستمی مدیركل راه و شهرسازی استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تشریح اقدامات نوروزی در سال ۹۷ اظهار کرد: در طرح نوروزی که از ۲۷ اسفند آغاز و تا هفدهم فروردین به‌طول انجامید ۹.۳ میلیون خودرو در استان بوشهر تردد داشتند که این افزایش تردد نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. استان بوشهر در نوروز ۹۷ یکی از پربازدیدترین استان‌های کشور بود و در رده سوم استان‌های پر بازدید قرار گرفت.

وی افزود: در ایام نوروز توزیع سفر گردشگران نوروزی مناسب و به گونه‌ای بود که تمام نقاط مختلف استان مورد استقبال گردشگران قرار گرفت. در ایام تعطیلات این استان با ثبت ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اقامت نوروزی، جزء سه استان برتر کشور معرفی شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با تأکید بر نگاه ویژه به اقدامات صورت گرفته در راستای ایمنی سفرهای نوروزی گفت: در بحث ایمنی برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شد تا سفرهای امنی را برای مسافران نوروزی شاهد باشیم. ازجمله این مباحث حضور فعال پلیس به‌صورت محسوس و نامحسوس در شبکه راه‌ها بود.  بحث بعدی به آشکارسازی نقاط حادثه خیز و پر تصادف برمی‌گشت که این نقاط از سال‌های قبل شناسایی‌شده بودند و برای سال جدید سعی کردیم وضعیت روشن‌تری را برای این نقاط ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در ادامه این طرح در خصوص کاهش تصادفات به‌خصوص تصادفات منجر به فوت ایجاد ایستگاه‌های امنیت سلامت بود. این ایستگاه‌ها در شبکه‌های راه‌های استان در ۳۱ ایستگاه ایجاد شد. این ایستگاه‌ها که دستگاه‌های خدمت رسان ازجمله هلال‌احمر، اورژانس و راهداری به‌طور هم‌زمان در آن‌ها حضور داشتند، اقدام ساده اما تأثیرگذاری را انجام دادند.

رستمی بابیان این‌که اقدامات صورت گرفته در خصوص ایمنی جاده‌ها منجر به کاهش آمار تلفات فوتی در شبکه‌های راه استان بوشهر در نوروز ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است، تصریح کرد: در کنار افزایش سفرها در استان و حجم سفرها که تقریباً بالای ۱۲ درصد از سفرهای کل کشور را در شبکه راه‌های کشور داشتیم، خوشبختانه شاهد کاهش تلفات در این مدت نسبت به سال گذشته بودیم.

وی  درخصوص کاهش ۴۲ درصد تصادفات منجر به فوت در استان طی این مدت بیان کرد: سال گذشته ۱۹ فقره تصادف منجر به فوت در استان داشتیم که امسال به ۱۱ فقره کاهش یافت.

رستمی بیان کرد : همچنین همزمان با آغاز سفرهای نوروزی به استان بوشهر، تورهای گشت دریایی خلیج فارس در بندر بوشهر با شناورهای سنتی مجهز به امکانات لازم رفاهی و استاندارد آغاز شد. هر شناور ظرفیت ۳۰۰ نفر گردشگر داشت که بر این اساس روزانه بیش از ۲ هزار ۵۰۰ نفر در این برنامه دریایی  شرکت کردند و تمام امکانات ایمنی و رفاهی برای گشت یک ساعته دریایی فراهم شده بود. محل تردد این شناور کانال بندر بوشهر به طول شش مایل دریایی بود که در این سفر دریایی موسیقی زنده بوشهری توسط هنرمندان اجراء شد. همچنین برگزاری سفرهای دریایی به جزیره خارگ توسط تورهای راهیان نور برگزار شد و انتظار می رود در آینده ای نزدیک شاهد ساخت اسکله‌های تفریحی در سطح بنادر استان بوشهر باشیم .

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در ادامه با اشاره به بحث اقامت مسافران نوروزی اظهار کرد: در بحث اقامت تمام تلاش استان این بود که از همه پتانسیل‌های موجود استفاده شود. خوشبختانه در کنار امکانات خود مجموعه ازجمله مهمانسراها، آموزش پرورش و شهرداری و همکاری خوبی در بحث اقامت مسافران نوروزی داشتند.

وی افزود: در این خصوص برگزاری ۱۵ جشن نوروزی در شهرهای مختلف استان صورت پذیرفت که در این برنامه‌ها مسافران که از نقاط مختلف کشور به استان بوشهر سفر کرده‌اند، با سنت‌ها و آیین‌های مردم مناطق مختلف استان آشنا شدند.  همچنین ۱۱ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای استان برای استفاده گردشگران از مواهب طبیعی و ظرفیت گردشگری روستاهای استان ایجاد شد.

نظر شما