شناسهٔ خبر: 52043 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر سه روزه به پاکستان صورت گرفت؛

وزیر راه و شهرسازی به بنیانگذار فقید پاکستان ادای احترام کرد

مراسم «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان، با حضور در آرامگاه «محمد علی جناح» رهبر و بنیانگذار فقید این کشور، در شهر «کراچی» به وی ادای احترام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، وزیر راه کشورمان امروز جمعه از اسلام آباد راهی شهر کراچی مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان شد.

وی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی جناح شهر کراچی از سوی 'احمد محمدی' سرکنسول ایران در کراچی و جمعی از مقامات ارشد دولت ایالت سند مورد استقبال قرار گرفت.

آخوندی و اعضای هیات ایران از جمله 'مهدی هنردوست' سفیر کشورمان در پاکستان پس از آن به آرامگاه بنیانگذار فقید پاکستان رفته و به محمدعلی جناح معروف به قائد اعظم ادعای احترام کردند.

بازدید از بنادر کراچی و عزیمت به بندر گوادر نیز از دیگر برنامه های وزیر راه و شهرسازی است.

آخوندی که به همراه هیاتی ۲۰ نفره در حوزه‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی به پاکستان سفر کرده است، در نخستین روز حضور در این کشور با ' میرحاصل خان بزنجو' وزیر امور کشتیرانی و دریانوردی ، 'اکرم خان درانی' وزیر کار و شهرسازی و 'سعد رفیق' وزیر امور راه آهن پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

در دیدار آخوندی با وزیر امور کشتیرانی و دریانوردی پاکستان، بر راه اندازی خط کشتیرانی مسافری بین بنادر چابهار و کراچی برای رونق ترانزیت و گردشگری بین دو کشور تاکید شد.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این دیدار گفت: همکاری‌های بین بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان باید بر اساس قرارداد خواهرخواندگی بین دو بندر افزایش یابد.

ایران و پاکستان با بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز خاکی و آبی از ظرفیت بالای حمل و نقل به ویژه در بخش ترانزیت برخواردارند، ظرفیتی که دو کشور می‌توانند با همکاری یکدیگر در ترانزیت کالا بین آب‌های آزاد و کشورهای آسیای میانه از آن استفاده کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما