شناسهٔ خبر: 52051 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

هشدار به مسافران نسبت به حضور در حواشی رودخانه ها و احتمال سیلابی شدن

سیل مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی با اشاره به بارش شدید باران و احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق شمالی و کوهستانی کشور نسبت به حضور مسافران در کوهپایه ها و حاشیه رودخانه ها هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، مسعود حقیقت با اشاره به احتمال بارش تگرگ در بیشتر مناطق کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که از اواخر هفته پیش آغاز شد برای امروز به صورت رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است و می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و در برخی مناطق کشور ‌شود و در این شرایط جوی مسافران از رفتن به کوهپایه ها و اسکان در حواشی رودخانه ها اجتناب کنند.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی افزود: این سامانه جوی در غرب و شمال غرب کشور و همچنین نواحی مرکزی و شرق کشور هم گسترش می‌یابد و در هفته جاری به تدریج با کاهش دما در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل خزر مواجه خواهیم شد که بیشتر بارش ها برای استان های مازنداران، گلستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، کردستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

وی از بارش باران در جنوب سیستان و بلوچستان و استان کرمان خبر داد و افزود: فردا به غیر از جنوب خوزستان تقریبا در سایر کشور شاهد بارش های پراکنده هستیم و کشور، هفته پر بارشی را پشت سر خواهد گذاشت و این سامانه بارشی به طور کامل روی کشور مستقر می شود و توسعه خواهد یافت و جو اکثر نقاط کشور ناپایدار خواهد شد.

** سردترین و گرمترین مناطق کشور

کارشناس هواشناسی سردترین منطقه کشور در صبح امروز شنبه را لاله زار کرمان با کمینه دمای منفی یک درجه اعلام کرد و گفت: گرمترین منطقه کشور نیز شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان با ۳۹ درجه بالای صفر گزارش شده است.

حقیقت از کاهش دما در هوای پایتخت خبر داد و افزود: در تهران نیز احتمال رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت و پایتخت نشینان در هفته آینده شاهد خنک شدن دمای تهران،خواهند بود.
وی اظهارکرد: بیشینه دما هوای تهران امروز به ۱۱ درجه می رسد و کمینه دما نیز امروز صبح ۱۳درجه بود.

نظر شما