شناسهٔ خبر: 52055 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان بنادر قطر عنوان کرد:

اتصال بنادر قطر به بنادر جنوبی ایران براساس نوع فعالیت/ قطر بر مبنای برنامه استراتژیک بلند مدت در ایران حضور پیدا خواهد کرد

بازديد رئیس سازمان بنادر قطر از اتصال بنادر این کشور به هر یک از بنادر جنوبی ایران بر اساس نوع فعالیت شان در آینده نزدیک خبر داد و گفت:با هدف توسعه مبادلات تجاری دو کشور می خواهیم با تمام بنادر جنوبی ایران،همکاری داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد الخنجی در حاشیه بازدید از ظرفیت های مجتمع بندری شهید رجایی در جمع بندی سفر هیات قطری به بنادر جنوبی ایران، افزود: آنچه در بازدید از این بنادر مشهود بود این است که هر یک از بنادر به شکل منظم به یک فعالیت مشخص مشغول بوده و در همان جهت برنامه ریزی و امور توسعه ی خود را دنبال می کنند. این امر سبب می شود که ما هم با احصاء  نیازمندی های خود براساس نوع فعالیت، بنادر خود را به بنادر ایران متصل کنیم و بتوانیم تعاملات گسترده تجاری را با ایران انجام دهیم. 

وی با بیان اینکه حضور ما در ایران و بازدید از بنادر جنوبی این کشور برمبنای یک برنامه استراتژیک بلند مدت است، اظهارداشت: روابط دو کشور از گذشته روابط گسترده ای بوده و هدف از این سفر نیز بررسی همکاری های مشترک ،تعمیق و گسترش مناسبات دریایی و بندری است .

رئیس سازمان بنادر قطر اظهارداشت: ما در این سفر به همه مسائل پرداخته و پس از بازگشت به کشورمان  همه زمینه ها را طی جلسات مختلف بررسی خواهیم کرد.با توجه به نوع فعالیت های برنامه ریزی شده در بنادر ایران بزودی براساس نوع فعالیت با طرف ایرانی مذاکرات خود را نهایی می کنیم.

نظر شما