شناسهٔ خبر: 52067 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با بیست و ششمین روز از بهار؛

بارش برف در محورهای هراز و فیروزکوه/ پاک‌سازی محور ادامه دارد

بارش برف برف سنگین در محورهای هراز و فیروزکوه آغاز شده و عوامل راهداری از ساعات اولیه بامداد در حال پاک‌سازی و نمک‌پاشی مسیر هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری مهر، تغییرات الگوی جوی سبب کاهش شدید دما و بارش برف در ارتفاعات استان تهران و نیز محورهای کوهستانی هراز و فیروزکوه شده است.

جعفر میثمی مسئول راهدارخانه محور هراز در تشریح آخرین وضعیت محور هراز گفت: هم‌اکنون شاهد بارش برف در محور هراز هستیم، بارش برف از روز گذشته آغاز شده است و هم چنان ادامه دارد.

میثمی افزود: عوامل راهداری از لحظه آغاز بارش برف در حال خدمت‌رسانی و پاک‌سازی محور هستند.

وی گفت: برف‌روبی و نمک‌پاشی دیروز نیز انجام شده و از ساعات اولیه بامداد نیز در حال اجرا است.

میثمی با بیان این که ترافیک محور هراز در حال حاضر عادی و روان است، از مسافران و رانندگان خواست تا با رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از تخلفات حادثه‌ساز، با توجه با لغزندگی معابر کوهستانی، در مسیر حرکت کنند تا ایمنی خود و همراهانشان حفظ شود.

وی افزود: رانندگان هنگام عبور از سطوح برف‌گیر و لغزنده و نیز محورهای کوهستانی خودرو خود را به تجهیزات کافی مجهز کنند.

مشاهدات عینی از نشستن برف سنگین در محوطه امام‌زاده هاشم (ع) دماوند دارد و این امام‌زاده که در محور هراز واقع شده و محل زیارت و استراحت مسافران این محور است، هم‌اکنون به طور کلی سفیدپوش شده است.

بر اساس مشاهدات عینی، بارش برف سنگین محور فیروزکوه را هم سفیدپوش و لغزنده کرد، اما  تردد خودروها در این محور به صورت عادی و روان در جریان است.

رئیس اداره هواشناسی فیروزکوه در این خصوص به گفت: وضعیت ناپایدار جوی در ارتفاعات فیروزکوه و محور مواصلاتی این شهرستان حداقل تا امشب و بامداد فردا ادامه خواهد داشت.

حمیدرضا جعفری افزود: دمای هوا در این منطقه به زیر صفر کاهش خواهد یافت.

ارتفاعات محورهای هراز و فیروزکوه در حدود ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

نظر شما