شناسهٔ خبر: 52068 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان بنادر قطر خبرداد:

اتصال بنادر قطر به بنادر جنوبی ایران بر اساس نوع فعالیت

تفاهم‌نامه رئیس سازمان بنادر قطر که در رأس هیئت قطری به هرمزگان سفر کرده بود ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی از اتصال بنادر قطر به هر یک از بنادر جنوبی ایران بر اساس نوع فعالیت در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "کاپیتان عبدالله الخنجی"رئیس سازمان بنادر قطر در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های مجتمع بندری شهید رجایی در جمع‌بندی سفر هیئت قطری به بنادر جنوبی ایران گفت: آنچه در بازدید از این بنادر مشهود بود هر یک از بنادر به شکل منظم به یک فعالیت مشخص مشغول بوده و در همان جهت برنامه‌ریزی و امور توسعه خود را دنبال می‌کردند.

 وی افزود: این امر سبب می‌شود که ما هم با احصاء  نیازمندی‌های خود بر اساس نوع فعالیت، بنادر خود را به بنادر ایران متصل نماییم و بتوانیم تعاملات گسترده تجاری را با ایران انجام دهیم.

الخنجی بابیان اینکه حضور ما در ایران و بازدید از بنادر جنوبی این کشور برمبنای یک برنامه استراتژیک بلندمدت است اظهار داشت: روابط دو کشور از گذشته روابط گسترده‌ای بوده و هدف از این سفر نیز بررسی همکاری‌های مشترک ،تعمیق و گسترش مناسبات دریایی و بندری است .

رئیس سازمان بنادر قطر اظهار داشت: ما در این سفر به همه مسائل پرداخته و پس از بازگشت به کشورمان  همه زمینه‌ها را طی جلسات مختلف بررسی خواهیم کرد.

 وی افزود: با توجه به نوع فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده در بنادر ایران به‌زودی بر اساس نوع فعالیت با طرف ایرانی مذاکره خواهیم کرد.

حسن‌زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی که هیئت قطری را در این سفر همراهی می‌کرد هدف از این سفر را یافتن زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بنادر جنوب ایران و تدوین سند همکاری‌های حمل‌ونقلی و توسعه روابط تجاری بین دو کشور عنوان کرد

حسن‌زاده گفت: نیمه نخست سال جاری همایشی فرصت‌ها و ظرفیت‌های تجاری در کشور قطر برگزار خواهد شد.

وی افزود:  تجار و سرمایه‌گذاران می‌توانند طرح‌ها و پیشنهاد‌های خود را از طریق بنادر استان به مرکز اعلام نمایند تا پس از پیگیری و تجمیع برنامه‌ها با دعوت از متقاضیان شرکت در همایش با سازوکاری نظام‌مند در همایش حضور یابیم .

حسن‌زاده گفت: حجم بالای تجارت ایران به قطر یک‌میلیون تن در سال است که از طریق دو استان بوشهر و هرمزگان صورت می‌پذیرد ازاین‌رو در این سفر برنامه‌ای تدوین شد و مقرر گردید  تا برخی از مسائل و مشکلات مطروحه در استان‌ها  ظرف مدت یک ماه و مشکلات که نیاز به اصلاح برخی ساختارها دارد ظرف مدت سه ماه مرتفع شود.

هیئت عالی‌رتبه وزارت حمل‌ونقل و سازمان بنادر قطر در پایان روز نخست سفر به هرمزگان در بندر شهید باهنر حضور یافتند و از بخش‌های مختلف این بندر شامل اسکله‌ها، حوضچه، اراضی پسکرانه، انبارها و پایانه مسافری بین‌المللی خلیج‌فارس دیدن کردند در این بازدید بر لزوم توسعه همکاری‌های تجارت دریایی بین دو کشور از طریق سرمایه‌گذاری مشترک تأکید شد.

نظر شما