شناسهٔ خبر: 52069 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه یزد خبر داد:

جابجایی نزدیک به ۳۵ هزار مسافر نوروزی در فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد

فرودگاه یزد معاون عملیات هوانوردی فرودگاه شهید صدوقی یزد درباره پروازهای نوروزی این فرودگاه گفت: در ایام نوروز ۲۹۶ سورتی پرواز در فرودگاه یزد انجام شد که ۳۴ هزار و ۸۱۳ مسافر از طریق این پروازها جابجا شدند.

محمدباقر دهقانی تفتی، معاون عملیات هوانوردی فرودگاه شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره پروازهای نوروزی این فرودگاه گفت: در یک بازه زمانی ۲۰ روزه یعنی از ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ جمعا ۲۹۶ سورتی پرواز در فرودگاه یزد انجام شد که از این تعداد ۲۸۵ سورتی داخلی و ۱۱ سورتی خارجی بود. 

دهقانی تفتی ادامه داد: ۳۴ هزار و ۸۱۳ نفر مسافر از طریق این پروازها جابجا شدند. ۳۲ هزار و ۳۸۷ نفر از این مسافران به مقاصد داخلی و ۲ هزار و ۴۲۶ نفر به مقاصد خارجی اعزام و پذیرش شدند.

به گفته وی میزان جابجایی بار در فرودگاه شهید صدوقی یزد در ایام نوروز مجموعا ۳۱۱ تن بود که شامل ۲۸۰ تن بار خارجی و ۳۱ تن بار خارجی می‌شد.

معاون عملیات پروازی فرودگاه شهید صدوقی یزد درباره تغییر نرخ پرواز نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: متاسفانه تعداد پروازها در نوروز ۹۷ نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. علت این اتفاق را می‌توان قرارگیری یزد در مسیر سفرهای زمینی شهروندان ایرانی عنوان کرد.

وی به میزان تاخیر و رضایت مسافران از پروازهای نوروزی نیز اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز تاخیر محسوسی در پروازها رخ نداد. همچنین می‌توان گفت که مسافران از روند پروازها رضایت داشتند، چراکه تنها یک شکایت در سامانه پیامکی فرودگاه به ثبت رسیده است.

به گفته دهقانی تفتی، برگزاری جلسه نوروزی با نمایندگان سپاه، پلیس و شرکت‌های هواپیمایی، برقراری سفره هفت‌سین، پذیرایی از مسافران، ایجاد سامانه پیامکی، ایجاد بخش ویژه نوروز در پرتال فرودگاه، انتصاب مسئول نظارت بر تخلفات ترمینال‌ها، حضور ۲۴ ساعته مدیران ترمینال در فرودگاه و انجام سرویس‌های دوره‌ای دستگاه‌های ناوبری از جمله اقدامات فرودگاه شهید صدوقی یزد برای ارتقای سطح خدمات به مسافران نوروزی بوده است.

گفتنی است شهرهای تهران، مشهد، کیش، بندرعباس و اهواز در مسیرهای داخلی و نجف و بغداد در مسیرهای خارجی به عنوان پر فت و آمد ترین مقاصد نوروزی فرودگته یزد شناخته می‌شوند. 

نظر شما