شناسهٔ خبر: 52091 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری فارس عنوان کرد:

رشد ۱۲ درصدی میزان تناژ حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالا در فارس

حمل بار مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس از رشد ۱۲ درصدی میزان تناژ حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالا در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس، علیرضا سیاهپور با اشاره به نقش و اهمیت حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالا گفت: در سال ۹۶ بیش از ۲۷ میلیون و ۷۴۵ هزار تن کالا در قالب بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سفر از طریق جاده از مبدأ فارس صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: میزان بار جابجا شده در سال ۹۶ نسبت به سال قبل ۱۲ درصد افزایش یافته است و تعداد بارنامه (سفر) ۸ درصد کاهش یافته است.

سیاهپور در خصوص اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای تشریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات برای پایدار بودن اشتغال افراد در بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای اجرای طرح‌های نوسازی است که با اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالا، تسهیلات پرداختی به میزان ۸۰ درصد قیمت خودرو و تا سقف ۳۲۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ تا ۷ سال به صاحبان وسایل نقلیه سنگین پرداخت می‌شود.

وی در خصوص ممانعت از فعالیت ناوگان فرسوده تصریح کرد: در راستای اجرای قانون هوای پاک و بهبود شاخص‌های عملکردی بخش حمل‌و‌نقل و به منظور افزایش بهره‌وری ناوگان باری کشور، از ابتدای سال ۹۷، صدور بارنامه برای ناوگان باری با عمر ۵۰ سال و بالاتر ممنوع می‌شود.

سیاهپور تأکید کرد: ناوگان باری فوق سنگین با وزن ناخالص بالای ۹۶ تن تا اطلاع ثانوی شامل این طرح نمی‌شوند و مشمولین طرح می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های سازنده خودروهای باری سنگین با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده نسبت به نوسازی خودرو خود اقدام نمایند.

وی عنوان کرد: در راستای حمایت و ضابطه‌مند شدن بخش خصوصی در حوزه فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در حمل‌ونقل کالا و تفکیک صحیح مسئولیت‌ها و رعایت حقوق ذی‌نفعان در امور جابه‌جایی کالا ضوابط فعالیت بازارگاه‌های الکترونیکی با هدف افزایش بهره‌وری، شفافیت امور جابجایی کالا، دسترسی سریع‌تر به ظرفیت حمل، استفاده از اینترنت برای گسترش فعالیت در بازار کشورهای همسایه و کارآمدتر شدن امور مرتبط ضوابط مربوط به فعالیت بازارگاه‌های الکترونیکی حمل‌ونقل جاده‌ای کالا از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به سراسر کشور ابلاغ شده است.

این مقام مسوول در پایان گفت: بازارگاه الکترونیکی یا E-Marketplace بستری است که تعاملات، مذاکرات و انجام معاملات بین ارائه‌دهندگان و متقاضیان خدمات حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالا از طریق اینترنت در آن صورت می‌پذیرد و حمل‌ونقل هوشمند بار، زمان‌بندی بهتر اتصال بار به کامیون، بهبود کیفیت ارائه خدمات در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، صرفه‌جویی‌های اقتصادی در صنعت لجستیک، افزایش درآمد رانندگان (کاهش تردد خالی و انتظار برای یافتن بار) از جمله مهمترین مزایای راه‌اندازی بازارگاه‌های الکترونیکی است.

نظر شما