شناسهٔ خبر: 52102 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

راستاد مطرح کرد؛

تاکید بر پیشگیری، آمادگی و مقابله با مدیریت بحران در سازمان بنادر و دريانوردی

تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در بنادر کشور و لزوم تهیه طرح‌های اقتضایی و انجام تمرینات و واکنش مناسب به عنوان یک الزام هوشمندانه، بر انجام امور مربوط به مدیریت بحران در مراحل مختلف پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مراسم تودیع ابراهیم کریمی قهرودی و معارفه چنگیز جوادپور به سمت مدیرکل جدید مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این سازمان با حضور مهندس محمد راستاد مدیرعامل و جمعی از مسئولان مدیریت بحران و پدافند غیر عامل سازمان بنادر برگزار شد.

مهندس محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم، ایجاد ساختار اداره کل برای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و همچنین استقلال این مدیریت را ناشی از اهمیت این موضوع در این سازمان دانست و گفت: در سال های قبل، سازمان بنادر علیرغم برخی مشکلات ساختاری، طرح‌هایی را درخصوص مدیریت بحران انجام داده است و خوشبختانه اکنون این ساختار در سازمان شکل گرفته و زمینه لازم برای فعالیت آن فراهم شده است.

وی، مدیریت بحران در دریا و بنادر و تهیه طرح های اقتضایی در این زمینه را مساله بسیار حساسی عنوان کرد و اذعان داشت: تمام اسکله ها و بنادر باید برای شرایط بحرانی مجهز باشند و نباید الزامات در این زمینه مورد غفلت قرار گیرد.

راستاد افزود: نباید هیچ حلقه مفقوده ای در خصوص مهار بحران از حیث اجرایی و مدیریتی در سازمان بنادر و دریانوردی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سازمان بنادر و دریانوردی بسیار موضوع مهم و قابل توجهی است، گفت: بدنه اجرایی اداره کل مدیریت بحران باید با انجام اقدامات خاص و مستندات قانونی و مصوباتی که پیگیری می کند، شأنیت خود را به اثبات برساند و با تعریف شوراها و کمیته های اجرایی ذیربط ، کار را تا حصول نتیجه با جدیت دنبال نماید.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برخی فعالیت های گذشته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این سازمان، از خدمات و زحمات آقای ابراهیم کریمی قهرودی در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی کرد  و گفت: ایجاد تدابیر نوین و برنامه های جدید مدیریتی جهت مهار بحران و پدافند غیرعامل، ایجاب می کرد که تحولات مدیریتی در این حوزه رخ دهد و از آقای جوادپور با سابقه مدیریتی و شناختی که از سازمان و فرآیندهای عملیاتی آن دارد، انتظار می رود در این حوزه با خلاقیت و ابتکار عمل فعالیت ها و برنامه های مناسبی را دنبال نماید و قطعا در این مسیر، بدنه اجرایی اداره کل مدیریت بحران و همچنین مدیران ستاد سازمان و  بنادر همکاری لازم را با وی و تیم اجرایی مدیرت بحران سازمان خواهند داشت.

بنا بر این گزارش، در این مراسم، ابراهیم کریمی قهرودی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های اداره کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در طول تصدی این مسئولیت اعلام کرد:  با تلاش هایی که در این حوزه انجام شد، سازمان بنادر و دریانوردی سال گذشته  جزء سازمان های برتر در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل قرار گرفته است.

چنگیز جوادپور مدیرکل جدید نیز از مأموریت های محوله و محورهای فعالیت های خود در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل سخن گفت و خواستار حمایت جدی مدیرعامل سازمان برای ایجاد ساختار متناظر در همه بنادر کشور شد.

نظر شما