شناسهٔ خبر: 52106 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی طی اخطاریه‌ای اعلام کرد:

احتمال ایجاد سیلاب در مناطق مستعد بارش‌های سنگین و رگبار/ خطر لغزندگی و اختلال در حمل و نقل در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی

سیلاب سازمان هواشناسی کل کشور طی صدور اخطاریه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در اکثر نقاط کشور طی امروز و فردا هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس آخرین تحلیل های هواشناسی و پیرو اخطاریه شماره ۱۰ روز شنبه مورخ ۲۵ فروردین ۹۷، تداوم فعالیت سامانه بارشی مستقر بر روی کشور به صورت بارش باران، گاهی به شکل توفان تندری به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش تند باد لحظه ای و در برخی نقاط بارش تگرگ، در برخی نقاط به شرح زیر پیش بینی می شود که می تواند موجب آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در این مناطق شود. همچنین با توجه به کاهش دما، فعالیت این سامانه بارشی در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به شکل برف خواهد بود.

یکشنبه  ۹۷/۱/۲۶: جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، نیمه غربی لرستان،خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، غرب سمنان، تهران (بویژه مناطق جنوبی)، قم و شمال کرمان. همچنین بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی البرز در استانهای تهران، سمنان، مازندران،شرق گیلان، جنوب اردبیل و گلستان.

دوشنبه ۹۷/۱/۲۷: جنوب کردستان، کرمانشاه، مرکزی، نیمه جنوبی همدان،تهران،البرز، خوزستان، ایلام، لرستان، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، برخی مناطق به ویژه نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، و بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، تهران، سمنان، جنوب کردستان، شمال کرمانشاه، شمال و شرق لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری

از اینرو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ضمن رعایت نکات ایمنی موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:

- با توجه به شرایط جوی حاکم در منطقه، از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها خودداری شود. 

-  با مشاهده سیلاب در مسیرهای عبوری از ورود با خودرو به درون سیلاب خودداری شود، زیرا غالبا به سبب گل آلود بودن عمق سیلاب مشخص نیست.

- در روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش برف در ارتفاعات البرز در مسیرهای ارتباطی شمال و جنوب این رشته کوه بین استانهای اردبیل-زنجان، رشت-قزوین، مازندران-تهران، سمنان-مازندرا ن، سمنان- گلستان و خراسان شمالی-خراسان رضوی و همچنین روز دوشنبه در محورهای کوهستانی زاگرس در محورهای کردستان-کرمانشاه، همدان-لرستان، لرستان-چهارمحال و بختیاری-اصفهان-خوزستان پیش بینی میشود.

بر این اساس احتمال لغزندگی و اختلال در حمل و نقل در جاده ها و گردنه های کوهستانی نواحی ذکر شده وجود دارد. بنابراین ضمن بکارگیری تجهیزات زمستانی، با کسب اطلاع از وضعیت جاده نسبت به تردد در این مسیرها اقدام شود./

برچسب‌ها:

نظر شما