شناسهٔ خبر: 52133 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ اداره راهداری هرمزگان صورت گرفت:

رسیدگی به تخلفات رانندگان، شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر

حمل بار مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان اعلام کرد: در سال ۹۶ تعداد ۱۴۷ فقره تخلف مربوط به شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، داریوش باقر جوان اعلام کرد: در سال ۹۶ تعداد ۱۴۷ فقره تخلف مربوط به شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی شد که از این تعداد ۱۱۳ فقره مربوط به حوزه کالا و ۳۴ فقره تخلف مربوط به حوزه اداره مسافر است.

وی در ادامه گفت: از تعداد فوق‌الذکر ۱۴ فقره منجر به صدور تذکر و ۷۱ فقره به علت محرز نشدن تخلف تبرئه و تعداد ۶۱ فقره رأی هم منجر به صدور جریمه در کمیسیون ماده ۱۲ که جهت رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقلی برگزار می‌گردد مطرح و آراء فوق صادر شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان در ادامه اشاره‌ای به کمیسیون ماده ۱۱ کرد و گفت: در این کمیسیون که به تخلفات رانندگان رسیدگی می‌شود در سال ۹۶ تعداد ۳۷ فقره تخلف از سوی رانندگان صورت گرفته است که از این تعداد ۳ فقره منجر به تبرئه و تعداد ۳۴ فقره پروانه فعالیت آن‌ها یعنی همان کارت هوشمند به مدت یک ماه غیرفعال شد.

 وی در پایان گفت: عمده تخلفات مطرح شده در این دوره حمل محموله بدون ضوابط و مقررات حمل‌ونقلی، حمل محموله بدون مهار مناسب در حوزه کالا، حمل محموله بدون دریافت بارنامه دولتی و عدم رعایت حقوق مسافر در حوزه مسافر دانست.

وی گفت: امیدوارم با رعایت ضوابط و مقررات توسط شرکت‌ها و مؤسسات و رانندگان در سال ۹۷ شاهد هیچ‌گونه تخلفی در این حوزه‌ها نباشیم.

نظر شما