شناسهٔ خبر: 52146 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

قبولی بنادر کشور در گردشگری دریایی / عدم استفاده از لنج های تفریحی غیر استاندارد/ آموزش مهمانداران شناورهای مسافری

نادر پسنده مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ممنوعیت جابجایی مسافران توسط لندینگ‌کرافت‌ها و لنج‌ها باید با جدیت در تمام بنادر دنبال شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی،‌نادر پسنده در جلسه بررسی و ارزیابی اجرای طرح گردشگری نوروز ۹۷  که از ۲۴ اسفند ۹۶  شروع و تا ۱۵  فروردین‌ماه ادامه داشت، افزود: قبل از شروع تعطیلات نوروز به تمام بنادر کشور ابلاغ شده بود که به هیچ عنوان از "لنج" برای ارایه خدمات تفریحی استفاده نکنند، بر این اساس تمام بنادر این مهم را عملیاتی کردند و خوشبختانه با رعایت نکات ایمنی، هیچ حادثه دریایی رخ نداد.

وی به بندر آبادان اشاره و خاطرنشان کرد: این بندر از هیچ لنجی برای خدمات تفریحی استفاده نکرد، لذا در بندر آبادان با موضوعی تحت عنوان استفاده از لنج های تفریحی غیر استاندارد مواجه نبودیم که این اقدام بسیار ارزشمند است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره خدمات گردشگری بندر خرمشهر ، تصریح کرد: بندر خرمشهر در جزیره مینو خدمات مطلوبی در حوزه قایق‌های پارویی و موتوری ارایه کرد و همچنین در این بندر حضور قایق‌های گشتی برای امداد و جلوگیری از هر گونه تخلف، بسیار حایز اهمیت بود.

وی ادامه داد: در بندر امام خمینی(ره) بحث پارک ساحلی با وجود گروه‌های امداد و قایق های نجات به خوبی مدیریت شد که در نهایت در تعطیلات نوروزی امسال عملکرد و نظارت مدیران بندر امام‌خمینی(ره) مثبت ارزیابی شده است.

پسنده تاکید کرد: در تعطیلات نوروزی امسال در بنادر شمالی کشور در تمام قایق های تفریحی از جلیقه‌های نجات استفاده شد که این امر بسیار مطلوب بوده است.همچنین عملکرد و نظارت مدیران در دو حوزه جزیره کیش و استان هرمزگان نیز مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی تاکید کرد: در استان هرمزگان توزیع مناسب قایق‌های نجات و تیم‌های غواصی، هماهنگی تعاونی قایقداران با اهداف سازمان بنادر و از رده خارج شدن شناورهای مسافری غیر استاندارد، توزیع گسترده جلیقه‌های نجات و سامانه بلیت الکترونیکی اجرایی شد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: در سال ۹۸  دو موضوع ممنوعیت حمل مسافر توسط لنج‌ها و لندینگ‌کرافت‌ها باید تعیین تکلیف شود. همچنین باید تمامی مهمانداران شناورهای مسافری  دوره آموزشی را طی کنند و استفاده درست و تغییر کاربری لنج های تفریحی نیز مدیریت شود.

نظر شما