شناسهٔ خبر: 5217 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

يکي از اهالي محله همت آباد اصفهان:

کاش پول مسکن مهر به بافت‌های فرسوده می‌آمد

همت آباد يکي از اهالي منطقه بافت فرسوده همت آباد مي‌گويد: چندين سال بود که مردم منطقه همت آباد اقدام جدي براي نوسازي مشاهده نکرده بودند، از اين جهت مردم به آينده خوش بين نبودند اما حضور وزير راه و شهرسازي بسيار موثر بود به طوري که مردم را به آينده اميدوار کرد و مردم در انتظار اقدامات عملي براي نوسازي هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادي ابراهيميان يکي از اهالي منطقه بافت فرسوده همت آباد در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي گفت: همت آباد جزء مناطقي است که چندين سال است به آن رسيدگي نميشود؛ شهرداري هم برخي زمينهاي مالکان را تملک کرد اما وقتي ساير مالکان به ارزش زمينهاي اين منطقه پي بردند از فروش زمينهاي خود به شهرداري جلوگيري  کردند و در نهايت يک تعاوني مردمي براي نوسازي منطقه به همت مردم تشکيل شد.

وي که يکي از اعضاي هيأت مديره تعاوني مردمي نوسازي منطقه همت آباد  نيز است، تاکيد کرد: اهالي منطقه با همت خود در برابر شهرداري مقاومت کردند و از فروش اراضي خود به اين نهاد خودداري کردند و با وزارت راه و شهرسازي همگام شدند.

ابراهيميان ادامه داد: وزارت راه و شهرسازي راهنماييهايي در جهت شيوههاي نوسازي همت آباد ارائه داد تا اينکه وزير راه و شهرسازي شخصا از اين منطقه بازديد کرد.

وي با اشاره به اينکه چندين سال بود که مردم منطقه همت آباد اقدام جدي براي نوسازي مشاهده نکرده بودند، اضافه كرد: از اين جهت مردم به آينده خوش بين نبودند اما حضور آقاي آخوندي بسيار موثر بود به طوري که مردم را به آينده اميدوار کرد و مردم در انتظار اقدامات عملي براي نوسازي هستند.اين ساکن منطقه همت آباد ادامه داد: قبل از بازديد وزير راه و شهرسازي از منطقه بافت فرسوده همت آباد مسئولان منطقهاي و نمايندگان مجلس پيگير بودند اما حضور وزير راه و شهرسازي اميد تازهاي در دل اهالي اين منطقه ايجاد کرد كه اميدواريم طبق وعده وزير روال اداري احياي اين بافت سرعت گيرد.

ابراهيمان تاکيد کرد: اگر آقاي آخوندي رفع مشکلات منطقه همت آباد را پيگري کند يک اقدام نمونه در حوزه احياي بافتهاي فرسوده صورت خواهد گرفت.

وي با بيان اينکه منطقه  63 هکتاري همت آباد از مناطق مرغوب و ارزشمند اصفهان است، گفت: با توجه به ارزشمند بودن زمينهاي اين منطقه اگر فرآيندهاي اداري براي احياي اين منطقه تسريع شود روند نوسازي نيز با سرعت اجرا ميشود.

هادي ابراهيميان گفت: احياي بافت همت آباد در فاز اول، حدود 2 هکتار از اين منطقه را پوشش ميدهد اما با توجه به بياعتمادي مردم طي سالهاي گذشته براي نوسازي اين بافت يک نگراني را در بين مردم ايجاد کرده است اما اگر يک اقدام عملي براي نوسازي همت آباد انجام شود تمام مساحت 63 هکتاري همت آباد به راحتي آباد ميشود؛ ضمن اينکه ميتواند الگوي مناسبي براي احياي بافتهاي فرسوده ساير کلانشهرها ماننند تهران، شيراز و مشهد باشد.

وي افزود: اگر مردم اقدامات عملي و اجراي وعدههاي داده شده و همچنين حفظ منافع خود را حس کنند تمام بافتهاي فرسوده کشور با حرکت مردمي آباد ميشود.

ابراهيميان ادامه داد: اگر امکاناتي که در مسکن مهر ارائه شد در مناطق بافت فرسوده که تاسيسات زير بنايي آن فراهم است ارائه ميشد اقدام خوبي در جهت نوسازي اين بافتها انجام ميشد.

وي با تاکيد بر فرآيند دست و پاگير اداري و اشتباهات شهرداري در تملک اراضي برخي از مالکان افزود: اين اقدامات ترس و نگراني را در بين مردم اين منطقه ايجاد کرد اما تعاوني مردمي تا حدي توانست اين نگرانيها را برطرف کند. ساير سازمانها و نهادها نيز بايد با اقدامات عملي اعتماد مردم را جلب کنند.

اين عضو هيأت مديره تعاوني مردمي بافت فرسوده با بيان اينکه اگر وزير راه و شهرسازي به مشکلات اين بافت رسيدگي کند روند فعاليت تسريع ميشود، گفت: ما انتظار نداريم ميلياردها تومان در اين پروژه هزينه شود بلکه سرمايههاي اين گونه فعاليتها مردم هستند، در حال حاضر شرايط فراهم است و ما انتظار داريم وزير راه و شهرسازي فقط از ما حمايت کند.

اين ساکن بافت فرسوده همت آباد، رفع مشکلات اداري براي صدور هر چه سريعتر اسناد املاک، پرداخت تسهيلات وديعه و ساخت و تسهيل فرآيندهاي اداري را خواستار شد و گفت:  اگر اقدامات مذکور با سرعت انجام شود طرح احياي اين بافت هر چه سريعتر آغاز ميشود.

...................................................

گزارش: محمد جندقي

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۳:۵۴ملکی 0 0

    سلام من هر روز سایت شما را می بینم، به امیدی که خبری باقاطعیت ابلاغ شود، امروز بعد از بانک ملت در مراجعات قبلی، به بانک ملی رفتم و خواستم ببینم کی شروع به پرداخت میکنند، که معاون رییس شعب بانک ملی شهر ایلام گفت: ما پرداخت نمی کنیم، پول نداریم، معاون وزیر این خبرها را از کجا میاره!!?? و بعد از ده دقیقه با ناامیدی از مدیریت شعبه بانک ملی بیرون امدم و از فرط ناراحتی نمیدانستم به کجا بروم.
    ملکی از ایلام
                                

نظر شما