شناسهٔ خبر: 52207 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابجايی بیش از دو میلیون مسافر طی سال گذشته در استان خراسان جنوبی

جاده طی سال گذشته دو میلیون و نه هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومي برون شهري در استان جابجا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، طی  سال گذشته دو میلیون و نه هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومي برون شهري در استان جابجا شده‌اند.

بنابر اعلام جعفر شهامت، مدیر کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان خراسان‌جنوبي، طي سال گذشته توسط ناوگان حمل و نقل عمومي برون شهري بیش از تعداد ۶۷۲ هزار مسافر به استان وارد و ۷۷۶ هزار مسافر از استان خارج گرديده‌اند همچنين بیش از۱۲۳۳  هزار مسافر درون استان جابجا شده‌اند.

شهامت، افزود: بیشترین سهم جابجايي مسافر مربوط به مرکز استان، با تعداد مسافر بیش از ۸۴۸ هزار نفر و كمترين سهم جابجايي مسافر مربوط به شهرستان بشرویه با تعداد۳۱ هزار نفر بوده است. 

وی، با بیان این مطالب افزود: درحال حاضر۲۱۸ تعداددستگاه سواری کرایه با عمر متوسط۸.۵۵ سال، و تعداد ۱۱۵دستگاه  مینی‌بوس با عمر متوسط ۲۱.۶۹سال و تعداد۲۴۲دستگاه اتوبوس با عمر ۱۲.۳۴ سال کار جابجائی مسافرین از مبدا ۱۲  پایانه عمومی و اختصاصی در استان را به انجام می‌رسانند.

از سویی بر اساس اطلاعات سامانه کارت هوشمند مسافر استان تعداد۱۶۷۶نفر راننده در این بخش شاغل می‌باشند.

مدیر کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان خراسان‌جنوبي ،خاطر نشان کرد: شماره تلفن ثابت ۹- ۳۲۳۴۲۱۳۷ - ۰۵۶ آماده پاسخگويي به شكايات ، انتقادات و پيشنهادات مسافران گرامي مي باشد همچنين همشهريان عزيز مي توانند از طريق سامانه پيام كوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ به صورت مستقيم با مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان خراسان جنوبي ارتباط برقرار نمايند.

نظر شما