شناسهٔ خبر: 52215 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته انجام شد:

احداث و بهسازی ۱۵ کیلومتر راه‌ روستایی در استان همدان

راهسازی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از هزینه ۷ میلیارد تومانی برای احداث و بهسازی ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان همدان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، حبیب نادیان رفیع با بیان اینکه در سال گذشته در بحث احداث راه‌های روستایی ۱۵ کیلومتر کار انجام شد، اظهار کرد: برای احداث راه‌های روستایی استان همدان سال گذشته ۷ میلیارد تومان هزینه صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه راه‌های روستایی استان همدان ۳ هزار و ۳۶۳ کیلومتر است، افزود: در حال حاضر از مجموع ۳ هزار و ۳۶۳ کیلومتر راه روستایی ۲ هزار و ۷۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با تأکید بر این نکته که به لحاظ جمعیتی بیش از ۹۵ درصد از مردم برخوردار از راه آسفالت روستایی هستند، ادامه داد: خوشبختانه همدان از لحاظ آسفالت راه روستایی در کشور جزو پنج استان برتر است.

وی گفت: این در حالی است که این برخورداری جمعیتی از راه روستایی در کشور در حدود ۷۵ درصد است.

نادیان رفیع گفت: امسال برنامه اداره کل راه و شهرسازی استان بهسازی و احداث ۱۵ کیلومتر راه روستایی با تخصیص اعتبار مورد نیاز است که شامل روستاهای بالای ۲۰ خانوار می‌شود.

وی با بیان اینکه از مجموع ۵ هزار و ۴۳۹ کیلومتر راه استان یک‌هزار و ۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی در استان وجود دارد، بیان کرد: سال گذشته با وجود کمبود اعتبارات توانستیم در چندین محور شامل ۱۵ کیلومتر محور تویسرکان- کنگاور، ۶ کیلومتر محور سامن- بروجرد، سه کیلومتر محور جوکار- تویسرکان و ۴ کیلومتر نهاوند –آورزمان را چهارخطه کنیم.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان اضافه کرد: تکمیل ۱۰ کیلومتر روکش لایه نهایی مسیر ماهنیان- آوج و ۵.۵ کیلومتر لایه اول کنارگذر شیرین سو نیز سال گذشته انجام شد که در مجموع در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۳۵ میلیارد تومان در بخش افتتاحیه پروژه‌های راه استان همدان هزینه شده است.

وی در خصوص برنامه‌های امسال اداره کل راه و شهرسازی استان همدان نیز یادآور شد: امسال اولویت اداره راه در تکمیل چهارخطه مسیرهای سامن- بروجرد ۹ کیلومتر، تویسرکان- کنگاور ۵ کیلومتر و ۴ کیلومتر دیگر از محور نهاوند – آورزمان هر کدام با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان است.

نادیان رفیع ادامه داد: تکمیل چهارخطه راه‌های کبودرآهنگ- قیدار به طول ۵.۵ کیلومتر به اضافه ۱۲.۵ کیلومتر چهارخطه با ۱۴ میلیارد اعتبار و مسیرهای ملایر- اراک با ۶ کیلومتر، رزن- دمق با ۷ کیلومتر و رزن- تاکستان با ۹ کیلومتر و تکمیل راه فرعی اسدآباد- داشبلاغ با ۵ کیلومتر در دست اجراست.

وی با بیان اینکه چهار کیلومتر از محور نهاوند- آورزمان در سال گذشته افتتاح و در کاهش تصادفات اثرگذار بوده چرا که از نقاط پرحادثه در بحث تصادفات استان بوده است، تصریح کرد: قرار است امسال تا کیلومتر ۸ از این مسیر چهارخطه شود و برای مجموعه پروژه‌های راه روستایی اعتبار ۷ میلیاردی و برای راه‌های اصلی نیز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی می‌شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان با ابراز تأسف از اینکه در ابتدای امسال با وجود ساخت راه‌ها تصادفات جاده‌ای در استان افزایش داشته است، گفت: سال گذشته با وجود ساخت ۳۵ کیلومتر چهارخطه در راه‌های استان اما افزایش تصادفات نشان‌دهنده نبود فرهنگ مناسب رانندگی است چرا که ۷۰ درصد نیروی انسانی در تصادفات جاده‌ای و فقط ۵ درصد راه مناسب در تصادفات می‌تواند دخیل باشد.

وی افزود: علاوه بر توسعه راه‌ها سرمایه‌گذاری بیشتر در آموزش و فرهنگ‌سازی رانندگان می‌تواند بهترین راه مؤثر کاهش تصادفات در شرایط کنونی برای کاهش تلفات باشد.

نظر شما