شناسهٔ خبر: 52259 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری بهار خبر داد:

انجام بیش از ۹۵ هزار نفر ساعت گشت راهداری در محورهای بهار

رفع نقاط حادثه خیز رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بهار از ۹۵ هزار و ۶۵۰ نفر ساعت گشت راهداری طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان، محمد آقامحمدی در گفتگویی اظهار کرد: این گشت‌ها در محورهای شریانی، اصلی و فرعی و روستایی انجام شده است.

وی افزود: در سال گذشته ۳۳ هزار و ۶۴۰ نفر ساعت از همکاران راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان برای عملیات برف‌روبی مستقر شدند.

آقامحمدی از روکش ۳۹ کیلومتر از راه‌های شریانی، اصلی و روستایی این شهرستان در سال ۹۶ خبر داد و گفت: همچنین در این مدت ۲۹ کیلومتر از راه‌های آسفالته این شهرستان شانه‌سازی شده است.

وی با تأکید بر اینکه در سطح جاده‌های شهرستان بهار اقدامات بسیار مؤثری در زمینه ایمن‌سازی راه‌ها به منظور ایجاد بستر مناسب، تردد و کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای انجام شده است، یادآور شد: در سال گذشته لکه‌گیری راه‌های آسفالته به میزان ۳۳ هزار و ۵۸۰ مترمربع، تنظیم قنوها با گریدر به میزان ۱۱۰۰ کیلومتر، ۷۹۷ کیلومتر رگلاژ و تسطیح شانه راه‌های آسفالته، ۳۵ کیلومتر رگلاژ راه‌های شنی و ۲۵ کیلومتر آسفالت رگلاژی انجام شده است.

رئیس اداره راهداری بهار از پاک‌سازی شانه و حریم راه از نخاله و زباله به میزان ۲ هزار و ۲۲۴ کیلومتر خبر داد و گفت: آسفالت شانه راه‌ها به میزان ۸ و نیم کیلومتر، موج تراشی سطوح آسفالته به میزان ۶ هزار و ۳۰ مترمربع، احداث و تعریض پل‌ها ۱۶ دستگاه، ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع ترانشه‌برداری، ۱۰ دستگاه احداث زیرگذر، ۷۵ کیلومتر درزگیری در راه‌های آسفالته و ۲ هزار و ۸۵۰ مترمکعب اصلاح شیب شیروانی در سال ۹۶ انجام شده است.

این مسئول در ادامه تعمیر و مرمت و نگهداری پل‌های کوچک، اصلاح پیچ‌های خطرناک، اصلاح تقاطع‌ها، احداث دوربرگردان و پارکینگ، زه کشی و دریواسیون پل‌ها، تهیه و انبار کردن نمک، عملیات نمک‌پاشی و عملیات برف‌روبی در سطح راه‌ها، اصلاح قیرزدگی در راه‌های آسفالته، ریزش برداری، تعمیر و مرمت ساختمان‌های راهداری، پاک‌سازی سطح راه از لاشه حیوانات و حمل مصالح برای عملیات راهداری را از دیگر اقدامات اجرایی این اداره در سال ۹۶ برشمرد.

نظر شما