شناسهٔ خبر: 52260 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری ملایر خبر داد:

ثبت ۱۵۷ مورد تخلف اضافه تناژ در ملایر

کامیون رئیس اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ملایر استان همدان از شناسایی و ثبت ۱۰۹ مورد تخلف اضافه تناژ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان، جواد نگاهداری در گفتگویی با تأکید بر شناسایی و برخورد با ۱۵۷ مورد تخلف حمل بار با اضافه تناژ در محورهای این شهرستان در سال ۹۶ تصریح کرد: حمل بار با اضافه تناژ به دلیل آسیب رساندن و تخریب رویه آسفالت جاده تخلف محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه سنگینی برای ساخت راه‌ها که جزء سرمایه‌های ملی به شمار می‌روند، صرف شده اظهار کرد: حمل بار با تناژ اضافه موجب افزایش احتمال بروز حوادث جاده‌ای می‌شود زیرا کنترل وسیله نقلیه را با مشکل روبه‌رو می‌کند و می‌تواند ایمنی تردد سایر رانندگان در جاده‌ها را با تهدید روبه‌رو سازد.

نگاهداری با اشاره به ۲ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۵۶ تن میزان تناژ حمل شده در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته همچنین ۱۳۱ هزار و ۴۷۶ مورد بارنامه صادر شده است.

وی با بیان اینکه حمل‌و‌نقل هر نوع کالای برون‌شهری بدون اخذ بارنامه ممنوع و تخلف به شمار می‌رود، اذعان کرد: نظارت کامل و کنترل صدور بارنامه‌ها برای نرخ‌گذاری صحیح و اصولی حمل بار در حمایت از صاحبان کالا و رانندگان انجام می‌شود.

رئیس راهداری ملایر در ادامه به سفرهای انجام شده از این شهرستان به مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: پارسال ۵۱ هزار و ۹۳۶ سفر در شهرستان ملایر انجام شد که در این سفرها ۶۲۸ هزار و ۸۲۲ مسافر جابه‌جا شدند.

نظر شما